سردار فروتن: اقتدار ایران در مجامع بین‌المللی، مدیون صلابت رزمندگان در آن سوی‌مرزهاست

سردار فروتن اقتدار ایران در مجامع بین‌المللی را مدیون صلابت رزمندگان در آن سوی‌مرزها عنوان و تاکید کرد: اگر درایت و حضور مؤثر تفکر و تجربه سلحشورانه و نیز نیروی انسانی مومن ،فهیم و با انگیزه در جبهه‌های مختلف مقابله با فتنه استکبار از جمله سوریه نبود، مطمئناً شاهد امنیت، آسایش، آرامش و اقتدار امروز نبودیم.



به گزارش ایسکانیوز، سردار سرتیپ‌پاسدار ابوالقاسم فروتن معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه درگفت و گویی پیرامون نقش تجارب در برنامه ریزیها و ارتقای انگیزه وروحیه مقاومت و دشمن ستیزی پاسداران این نیرو تصریح کرد: خوشبختانه در این سال‌ها با فعالیت‌های دفاعی مستمر و رزمایش‌های مختلف سطح کشوری، استانی و منطقه‌ای کوشیدیم تا پاسداران را برای همه صحنه‌ها و عرصه‌های داخلی و خارجی آماده سازیم و امروز این توفیق و این قابلیت ایجاد شده است که جوانان ما برای جهاد و ترویج فرهنگ شهادت محدود به جغرافیای خاصی نیستند.

وی با اشاره به اهمیت تقویت جبهه مقاومت به واسطه ارتقاء توان رزمی که در قالب دکترین نبر دهای نامنظم قابل پیگیری و تحقق است تأکید کرد: پس از دوران دفاع مقدس، روند استقرار امنیت و آسایش مطلوبی را در کشور شاهد بودیم ،از این رو، با هدف ارتقاء توان رزمی در قالب دکترین نبردهای نامنظم و استفاده از تجارب ارزشمند و راهگشای 8 سال دفاع مقدس ، تدابیر و برنامه‌های متعددی اعم از برگزاری رزمایش‌ها، همایش‌های دفاعی و مانورهای عملیاتی برای مقابله با انواع تهدیدات داخلی و خارجی در دستور کار فرماندهان و مسئولین سپاه به ویژه نیروی زمینی قرار گرفت. تا از این طریق طی سال‌های متمادی، جبهه مقاومت در برابر سلطه گران تقویت شود.

سردار فروتن در ادامه اظهار داشت: امنیت پایداری که بحمدالله امروز در اقصی نقاط کشور بویژه در مرزها از آن برخورداریم حاصل درایت و تدابیر رهبر معظم انقلاب ،اهتمام فرماندهان و مسوولین و جانفشانی و ایثار رزمندگان است ؛ در جبهه ی مقاومت نیز احیاء رفتار و منش بسیجی نشان داد با عزم و اراده دینی می‌توان ترویست‌ها را در خارج از مرزها تنبیه و مانع تحرک آن‌ها در مرزهای داخلی شد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه گروهک های تکفیری را فاقد هر گونه منطق عقلانی و برخوردار از خوی درندگی و وحشیگری توصیف و تاکید کرد : تروریسم تکفیری رسانه نمی‌شناسد؛ آنها خشونتی غیرقابل وصف داشته و با مُثله کردن، آتش‌زدن و جسارت به پیکر شهداء و رزمندگان در صحنه نبرد ایجاد رعب و وحشت در میان مردم را دنبال کرده و به کار بستن رفتارهای خشونت‌بار را یک اصل می‌دانند.

وی با اشاره به سیاست های دوگانه و فریبکارانه منطقه ای امریکایی ها و اینکه هدف آمریکا از برگزاری نشست و تحرک نظامی دیرهنگام در سوریه ، نشان‌دادن خود به عنوان حامی حقوق بشر و مخالف تروریسم است، اظهار داشت: با توجه به تقویت و پیروزی نزدیک جبهه مقاومت، آمریکا و دیگر متحدان غربی در مجامع سیاسی و نظامی به ظاهر در تلاش هستند خودشان را در عرصه ی مبارزه با تروریسم فعال معرفی کنند تا نقش واقعی و تاثیر گزار روسیه و کشورهای حامی مقاومت در میدان نبرد با تروریست ها را کم اهمیت جلوه داده و از این قافله عقب نمانند ،که البته نقشه ی امریکایی ها در این زمینه اقدامی نخ نما شده بوده و ناکام خواهد ماند.

سردار فروتن وجود رهبری مدبرانه و منابع انسانی با انگیزه را دلیل مهم موفقیت‌های مقاومت دانست و گفت: بدون شک یکی از مهمترین مولفه‌های بازدارندگی، نشاط، سربلندی و اقتدار یک کشور وجود منابع انسانی با انگیزه و معتقد است که در این راستا انقلاب اسلامی مملوء از نیروهای فداکار، ایثارگر و شهادت‌طلب از بدو انقلاب ودر ادامه چه در دوران دفاع مقدس و چه در رویارویی با فتنه‌های مکرر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و امروز حضور موثرتفکر و تجربه در عرصه ی حفظ محور مقاومت در برابر جبهه ی دشمنان اسلام عزیز از جمله تروریست های تکفیری و مقابله با صهیونیست های غاصب نقش‌آفرینی کردند.

وی افزود :اگر درایت و حضور مؤثر این تفکر و تجربه سلحشورانه و نیز نیروی انسانی مومن ،فهیم و با انگیزه در جبهه‌های مختلف مقابله با فتنه استکبار از جمله سوریه نبود، مطمئناً شاهد این امنیت، آسایش، آرامش و اقتدار نبودیم. هرچند برخی می‌گویند آنچه در میدان نبرد تعیین کننده است و رزمندگان را به پیروزی می‌رساند، تجهیزات است اما تجهیزات منهای نیروی انسانی فعال و ایثارگر کاری از پیش نمی‌برد.

سردار فروتن در ادامه خاطرنشان کرد: اگر امروز در مجامع سیاسی بین‌المللی و در پشت میزهای مذاکره، ایران حرف بسیار برای گفتن دارد مرهون رهبری حکیمانه و نیروی انسانی است که با انگیزه‌های الهی و دانش تاکتیکی و تکنیکی همراه با تجهیزات بومی توانسته علاوه بر تثبیت قدرت بازدارندگی کشور نسبت به تقویت پشتوانه قوی سیاسی در مجامع بین‌المللی این اقتدار را منسجم‌تر و محکم‌تر نماید تا چانه‌زنی‌های سرنوشت‌ساز، کاربرد و موفقیتی دوچندان داشته باشد. اگر این بازدارندگی در کشور نبود بی تردید به امنیت و آرامش امروز ما خدشه وارد می‌شد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه در پایان سخنانش تصریح کرد: در دفاع از حریم ولایت شهدای گرانقدری چون جمالی‌ها، نصرها، امجدیان ها و... رفتند تا همگان از الگوهای ارزشی انقلاب اسلامی ایران در پیشبرد اهداف الهی بهره ببرند؛ در واقع تشکیل بسیح مردمی و این اعتقاد اصولی و جامع، هنر رزمندگان ماست که اگردر جامعه ای وحدت و انسجام ملی وجود داشته باشد نیروهای مسلح به راحتی و با موفقیت بار دفاع همه‌جانبه را بر دوش می کشند.

201/201

کد خبر: 546355

وب گردی

وب گردی