سمنو پزان فرهاد آئیش در برج میلاد

بازیگر تئاتر و سینما با حضور در خیمه اصحاب فرهنگ و هنر آیین «سوگ چامه‌ها» در برج میلاد تهران پیشنهاد داد تا آیین سوگ چامه‌ها و سوگ اقوام ایرانی برای گردشگران فرهنگی دیگر کشورها نیز اجرا شود تا آنها به عنوان سفیران فرهنگی این آیین‌ها را به دنیا معرفی کنند.

به گزارش ایسکانیوز، فرهاد آییش شامگاه گذشته (19 آبان ماه) با حضور در آیین سوگ چامه‌ها در یادمان ملی ایرانیان از خیمه‌های برپاشده در این مکان بازدید کرد.

وی سپس به خیمه اصحاب فرهنگ و هنر آمد و برای شهروندان و مخاطبان این خیمه، نوشته‌ای از عرفان نظر آهاری با عنوان " پیامبری و درختی و شهیدی" را بازخوانی کرد.

فرهاد آییش همچنین در گفتگویی مطرح کرد: برپایی خیمه‌های مختلف در محوطه برج میلاد بسیار جذاب است و چه خوب است که چنین مراسم‌هایی برای گردشگران خارجی به عنوان سفیران فرهنگی نیز برگزار شود. قطعاً اگر گردشگران فرهنگی در ماه محرم به ایران سفر کنند، بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و می‌توانند بسیاری از آیینهای سنتی و بومی ما ایرانیان را که ویژه این ایام اجرا می‌شود را به دنیا معرفی کنند.

فرهاد آییش در پایان پس از بازدید از خیمه‌های مختلف برپاشده در برج میلاد تهران با حضور در خیمه نذر در مراسم آیینی سمنوپزان شرکت کرد.

دومین دوره سوگواره خیمه‌ها و نجواها با برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف هنری شامل اجرای تئاتر و کنسرت دینی، شب شعر، عزاداری ملل اسلامی، سوگ چامه‌ها و ... از ۱۳ آبان ماه(مقارن با ۲۱ محرم) تا ۲۱ آذرماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود و برگزاری مراسم آیین «سوگ چامه‌ها» طی ۱۰ شب از ۱۳ تا ۲۲ آبان ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱:۳۰ خواهد بود.

503502

کد خبر: 546393

وب گردی

وب گردی