تربیت متخصص توام با فعالیت عملی در صنعت عملکرد مجموعه علوم و تحقیقات

همایش صنایع غذایی – بررسی ارتباط بین صنعت و غذا و روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، به همت دانشکده علوم مهندسی و صنایع غذایی در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی عباسپور، رییس واحد علوم و تحقیقات در این همایش که با حضور جمعی از متخصصین و صنعتگران برگزار شد ، گفت: واحد علوم و تحقیقات تنها واحدی است که دانشکده ای تخصصی در زمینه صنایع غذایی دارد، زمانی می توان گفت همایشها سودمند بوده اند که از دستاوردهای آن ها بتوان در رفع مشکلات و ارائه راهکار بهره جست.

رئیس واحد علوم و تحقیقات افزود: در واحد علوم و تحقیقات که به عنوان یکی از مراکز بزرگ تحصیلات تکمیلی در کشور شناخته شده است، علاوه بر افزایش کیفیت آموزش و رویکرد تحقیقاتی، بحث کار آفرینی و ارتباط موثر آن با صنعت و سایر بخشها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکتر عباسپور با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی، تصریح کرد: معتقدم دانشگاه ها و صنایع بدون همکاری با هم پیشرفت چشمگیری نخواهند داشت. علم همراه با عمل از مهمترین علل پیشرفت و ترقی در هر کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به ظرفیتهای علمی و تحقیقاتی واحد علوم و تحقیقات به واسطه حضور دانشجویان جوان ، مستعد و اساتید برجسته آن، اضافه کرد: در این مجموعه که واحدی جامع مطرح می شود یکی از اهداف مد نظر آموزش همراه با فعالیت های عملی در صنایع مختلف کشور است، که در همین راستا تفاهم نامه های همکاری متفاوتی با مراکز تحقیقاتی و اجرایی منعقد شده است.

دکتر عباسپور با بیان اینکه بحث غذا و مواد غذایی تأثیر مستقیمی بر اقتصاد و اقتدار هر کشوری دارد، گفت: تولیدات مواد غذایی حتی به مراتب بیش از نفت می تواند در اقتصاد و اقتدار یک کشور سهم داشته باشد، زیرا دغدغه اصلی مردم در هر جامعه بحث سبد مواد غذایی است. با توجه به اینکه ایران کشوری چهارفصل است می توان از آن به بهترین شکل برای رشد هرچه بیشتر اقتصادی کشور کمک گرفت.

20101

کد خبر: 546732

وب گردی

وب گردی