بروجردی:حادثه پاریس نتیجه حمایت از مبارزان مسلح مخالف بشاراسد در سوریه است

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه حادثه پاریس، نتیجه حمایت غرب از گروه‌های به اصطلاح میان‌رو در سوریه است، گفت:‌به نظر من فرانسه و دیگر کشورهایی که در چند سال اخیر تحت عنوان حمایت از مبارزان مسلح مخالف بشار اسد، اقدام به تجهیز تسلیحاتی و آموزش نیرو کرده‌اند، باید در سیاست‌هایشان تجدید نظر کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت علاء‌الدین بروجردی ، با اشاره به بروز حادثه تروریستی در کشور فرانسه، گفت:‌ قطعا مسئله تروریسم در هر مکان و توسط هر گروه و فردی محکوم و مردود است، البته در حادثه پاریس، گروه تروریستی داعش مسئولیت این کشتار را برعهده گرفته است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اینکه تعدادی از زیادی از فرانسوی‌ها به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند، وقوع حوادثی مانند حادثه پاریس دور از ذهن و انتظار نیست، از این‌رو این نگرانی همواره وجود داشت که این گروه‌ها دست به عملیات برون مرزی بزنند.

وی با اعلام اینکه حادثه تروریستی پاریس یک تهدیدی جهانی برای تمام کشورها است، افزود:‌ به نظر من فرانسه و دیگر کشورهایی که در چند سال اخیر تحت عنوان حمایت از مبارزان مسلح مخالف بشار اسد، اقدام به تجهیز تسلیحاتی و آموزش نیرو کرده‌اند، باید در سیاست‌هایشان تجدید نظر کنند.

بروجردی افزود: در شرایط کنونی این واقعیت نمایان است که هیچ حد و مرزی میان گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه وجود ندارد، از این‌رو شاهد هستیم که کشورهای غربی، نیروهای ارتش آزاد را تجهیز و آموزش می‌دهند، اما به صورت داعش و جبهه النصره این نیروها را به سمت خود جذب می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، بر لزوم توقف هر گونه کمک‌رسانی تسلیحاتی و آموزش نیرو از سوی کشورهای غربی به گروه‌های تروریستی و مخالف سوریه تأکید کرد و گفت: آمریکا و اروپا می‌بایست در این حوزه تجدید نظر کند، در غیر این صورت باید در آینده منتظر بروز فجایع و حوادث دیگر در این مناطق باشیم.

لازم به ذکر است که در اثر چندین حادثه تروریستی در شهر پاریس فرانسه بیش از 160 نفر از مردم این کشور کشته شدند.

203/201

کد خبر: 546785

وب گردی

وب گردی