رحمانی فضلی :انتخابات صحنه انتقامجویی نیست/مسئولان انتخابات خویشتن‌داری کنند

وزیر کشور گفت: انتخابات نباید صحنه انتقام گیری ها، تقویت تضادها و بیان مشکلاتی که سابقه تاریخی دارند و حل آن در انتخابات امکان پذیر نیست، باشد.

به گزارش ایسکانیوز ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع مسئولان این ستاد سخنرانی کرد.

وی گفت: موضوع انتخابات، موضوعی افتخار آمیز و باشکوه است که نشان از بلوغ و رشد و استقلال و آزادی یک ملت است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: افتخار می کنیم که در یک کشور آزاد و مستقل، انتقال قدرت از مجاری قانونی و با انتخاب مردم انجام می شود.

وزیر کشور اظهار داشت: همین الان اتفاقاتی در منطقه و دنیا رخ می دهد، اما در کنار آن کشور ما در امنیت کامل است که بعد از لطف خدا و هدایت های مقام معظم رهبری، اطمینان و اعتماد مردم به نظام و حاکمیت موجب آن است.

وی ادامه داد: اگر مردم به حاکمیت اطمینان و اعتماد نداشته باشند، برقراری امینت سخت است.

وزیر کشور افزود: شکرگزاری ما این است که بتوانیم با برگزاری انتخابات قانونی، سالم و باشکوه، دین خود را به مردم و شهدا ادا کنیم. همه باید به دنبال این باشیم که انتخابات مجلس و خبرگان در فضای آرامش، امنیت و باشکوه به گونه ای برگزار شود که قدرت ملی ما را در قالب وحدت و انسجام ملی به دنیا نشان دهد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: شورای نگهبان، صدا و سیما، قوه قضائیه، احزاب و گروه ها، نامزدها و مردم، باید برای برگزاری انتخابات سالم، کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه در دوران سرنوشت ساز و مهمی قرار داریم، گفت: همه باید فکر کنیم چگونه از ظرفیت انتخابات و انتقال قدرت در جهت تقویت اقتدار ملی، استفاده کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه سلایق و مطالبات مختلف در کشور وجود دارد، گفت: جمع کردن این سلایق زیر پرچم اسلام و اداره کردن جامعه مشکلاتی دارد و جای حرف، نارضایتی و سهل انگاری و کوتاهی نیز وجود دارد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: مهم آن است که ما هدف اصلی خود، حفظ منافع ملی و قدرت ملی را فراموش نکنیم. مشکلات حل می شود.

وی ادامه داد: در همه کشورها مطالبات مردم جلوتر از دولت ها است که همین امر موجب پویایی و حرکت دولتها می شود.

وزیر کشور اظهارداشت: ما به عنوان مدیران جامعه باید تلاش کنیم که مطالبات مردم را مدیریت و اولویت بندی کنیم.

رحمانی فضلی تقویت امنیت ملی، وحدت، انسجام، یکپارچگی میان مسئولان و برگزاری انتخابات سالم را از مطالبات مهم مردم خواند.

وی اظهارداشت: مسئولان برگزاری انتخابات باید در راه رضای خدا و تقویت امید مردم به آینده نظام تلاش کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: انتخابات نباید صحنه انتقام گیری ها، تقویت تضادها و بیان مشکلاتی که سابقه تاریخی دارند و حل آن در انتخابات امکان پذیر نیست، باشد.

رحمانی فضلی از مسئولان خواست در برگزاری انتخابات تمرین خویشتن داری کنند و گفت باید برای رضای خدا صبر و تحمل کنیم. باید برای اطمینان دل مردم بیشتر با هم تعامل کنیم. طرح برخی موضوعات در برخی مجامع لازم نیست.

وی تصریح کرد: مردم نباید احساس کنند که رقابت ها برای کسب قدرت بر منافع ملی اولویت دارد.

وزیر کشور با بیان اینکه پیوند مردم با ما برای تقویت اسلام، ولایت فقیه و حفظ میراث شهدا است، گفت: اگر رفتار و راه ما همراه با مردم نباشد، مردم از ما عبور خواهند کرد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: با صبر و حوصله و در راه رضای خدا همدیگر را تحمل کنیم.

خبرگزاری مهر نوشت، وزیر کشور در حاشیه نشست مشترک وزیر کشور با اعضای ستاد انتخابات کشور که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، از نمایشگاه عکس برگزاری ۳۳ دوره انتخابات در جمهوری اسلامی بازدید کرد.

همچنین وزیر کشور در جریان این بازدید از تمبر یادبودی با عنوان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رونمایی کرد.

203/201

کد خبر: 546808

وب گردی

وب گردی