دانشکده خبر پلمب شد

رییس دانشکده خبر وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) از پلمپ این دانشکده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمود احمدی افزادی، گفت: دانشکده خبر به دلیل عدم پرداخت اجاره بها پلمب شده و سعی می‌شود این مشکل ظرف یک تا دو روز آینده برطرف شود تا دانشکده به فعالیت خود ادامه دهد.

دانشکده خبر سال 1374 درپی نیاز سازمان خبرگزاریِ جمهوریِ اسلامی به آموزش نیروهای تجربی با 25 دانشجوی کارمند ایرنا، کار خود را آغاز کرد.

نخستین گروه دانشجویان این دانشکده، دو سال بعد (1376) با مدرک کاردانیِ خبرنگاری فارغ‌التحصیل شدند. هم‌زمان با ورود این دانش‌آموختگان به فضای حرفه‌ای شغلی، دانشکده توانست زیر نظر دانشگاه جامع «علمی-تکنولوژیِ» آن روزها (1376) از کنکور سراسری 45 دانشجو در سه رشته‌ خبرنگاری، عکاسیِ خبری، مترجمیِ خبر انگلیسی با گزینش علمی، نخستین دانشجویان عام و رسمیِ خود را بپذیرد.

در گذر زمان تعداد رشته‌ها از یک رشته‌ی خبرنگاری به سه رشته‌ی خبرنگاری، با 6 گرایش در دو مقطع کاردانی و کارشناسی،‌ عکاسی خبری و مترجمی خبر انگلیسی رسید. سپس با فراز و نشیب‌های صورت‌گرفته، ‌آموزش پودمانی لغو و رشته‌های ترمی گسترش یافت.

هم‌اکنون متقاضیان دارای دیپلم و پیش‌دانشگاهی با ثبت نام در سایت دانشگاه «جامع علمی- کاربردی» و انتخاب دانشکده خبر می‌توانند در 13 رشته و سه مقطع تحصیلی (کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد) تحصیل نمایند.در حال حاضر این دانشکده با هزار و هفتاد دانشجو در سه مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد دانشجو می‌پذیرد و در اردبیل، شیراز، مشهد، میبد و اهواز دارای شعبه است.

20104

کد خبر: 546841

وب گردی

وب گردی