خسارت سیل باید قبل از شروع سرما به سیل زدگان پرداخت شود

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه گفت: قبل از شروع سرمای شدید باید خسارت سیل به افرادی که خانه‌هایشان خراب شده پرداخت شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، نعمت الله منوچهری از عملکرد ستاد بحران در سیل اخیر انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه در خصوص وقوع سیل هشدار داده شده بود، اما هیچ اقدام پیشگیرانه خاصی برای کاهش خسارات انجام نشد.

او با بیان اینکه در جریان سیل هم عکس‌العمل‌ها برای کاهش خسارات کند بود، گفت: باید اقداماتی برای جلوگیری از خسارات جانی و کاهش تلفات مالی انجام می‌شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: عملکرد کند باعث شد کار از کار بگذرد و حالا باید این همه خرابی که خسارت میلیاردی به بار آورده، ترمیم شود.

منوچهری با اشاره به اینکه در این سیل خانه‌های مردم، باغات، زمین‌های کشاورزی و حتی راه‌ها و تاسیسات آسیب زیادی دیدند، افزود: مهمترین بخشی که باید سریع‌تر جبران شود خسارت به خانه‌های مسکونی مردم است.

او ادامه داد: در فصل سرما قرار داریم و قبل از اینکه سرما شدیدتر شود و دوباره بارش داشته باشیم باید خسارت خانه‌های مردم پرداخت شود.

به گفته این نماینده مجلس، در چنین مواقعی افرادی که ضعیف هستند و شرایط خانه‌هایشان چندان مناسب نبوده بیشتر آسیب می‌بینند و باید پرداخت خسارت به آنها در اولویت باشد.

منوچهری تاکید کرد: اگر دولت خسارت را به مردم پرداخت نکند مردم باید با اینهمه خسارت چکار کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به آسیب دیدن باغات و زمین‌های زراعی مردم، گفت: اگرچه بخشی از محصولات کشاورزی و باغی بیمه بودند، اما بیمه خسارت چندانی به مردم نمی‌دهد.

او از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور خواست هرچه زودتر خسارت سیل اخیر برآورد و جبران شود تا مردم بیش از این آسیب نبینند.

نماینده پاوه واورامانات با بیان اینکه از خسارت 200 میلیاردی سیل استان کرمانشاه سهم قابل توجهی مربوط به منطقه اورامانات بوده، خواستار توجه ویژه به این منطقه شد.

منوچهری از پیگیری‌های مجمع نمایندگان استان برای پرداخت خسارت سیل به مردم هم خبر داد.

20106

کد خبر: 546851

وب گردی

وب گردی