هیلاری کلینتون خواستار جنگ علیه داعش و نه مسلمانان شد

همزمان با اینکه حملات تروریستی پاریس به موضوع اصلی مناظره دموکرات‌های آمریکایی تبدیل شد، هیلاری کلینتون، نامزد پیشرو دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواستار اتحاد جهانی برای نابودی داعش شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت: ما با اسلام و مسلمانان در جنگ نیستیم. نباید مسلمانان عادی به عنوان تهدید تلقی شوند. با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز در جنگ هستیم.

وی افزود: ما برای کشته‌شدگان حملات تروریستی پاریس دعا می‌کنیم اما این کافی نیست. ما باید به راه‌حلی دست یابیم که جهان را در راستای ریشه‌کن کردن ایدئولوژی افراط‌گرایی که به سازمان‌هایی همچون داعش، یک گروه تروریستی ظالم، خشن و وحشی انگیزه می‌دهد، متحد سازد.

کلینتون ادامه داد: داعش نباید محدود شود بلکه باید نابود شود. رهبری آمریکا در این راه بسیار جدی است اما این مساله نمی‌تواند تنها جنگ آمریکا باشد.

در همین حال مارتین اومالی، دیگر نامزد دموکرات‌ها مخالفت خود را با این مساله نشان داد و گفت: در واقع این جنگ آمریکا است. هنگامی که بحث بر سر ایستادن در مقابل شیطان در این جهان باشد، آمریکا بهترین است.

301302

کد خبر: 547072

وب گردی

وب گردی