طرح مدرسه سبز "مدارس دوستدار طبیعت"  اجرایی شد

با هدف نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی در راستای حمایت ازکمپین آسمان آبی ،زمین پاک " طرح "مدرسه سبز – مدرسه دوستدار طبیعت ؛ در مدارس منطقه 11 اجرایی شد.

به گزارش ایسکانیوز به گفته قائم مقام شهرداری منطقه 11، فرهنگ سازی و جلب مشارکت تمامی گروه های سنی برای حفاظت از محیط زیست ، توجه به محیط زندگی شهری و فرهنگسازی در این زمینه با هدف آموزش مسئولیت پذیری و آماده سازی نسل آینده برای ارتقای کیفی زندگی شهروندی حائز اهمیت است.

وحید محمدی با بیان این که طرح "مدرسه سبز – مدرسه دوستدار طبیعت"در 8 بخش برنامه ریزی شده است ؛ افزود: این بخش ها شامل فضای سبزبا هدف کاشت انواع گیاهان در محوطه مدرسه ، زیبا سازی فضای مدرسه با به کار گیری مجدد وسایل بلا استفاده و تغییر کاربری آن ها ،تفکیک پسماندهای خشک و تر ، تفکیک کاغذ ازسایر پسماندهای خشک با هدف کاهش مصرف کاغذ و شعار " کاغذ زباله نیست"، استفاده از پسماندهای تر برای تهیه کمپوست گیاهی همراه با آموزش روش تهیه ،کاهش مصرف پلاستیک و استفاده بهینه و مناسب از پسماندهای پلاستیکی ،کاهش مصرف برق و کاهش مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آن است که با مشارکت دانش آموزان و اولیای مدرسه انجام می شود.

او با تأکید بر این که اجرای چنین برنامه هایی از دوران کودکی و نوجوانی؛ حس مسئولیت پذیری ، مشارکت جویی و توجه به محیط زیست را نهادینه می کند ؛ خاطر نشان کرد که از این طریق نسل آینده جامعه ما با چشم انداز آینده در موضوعات مختلف از جمله کاهش مصرف برق با استفاده از پنل های خورشیدی در بخش روشنایی آشنا خواهند شد.

محمدی یاد آور شد : طرح مدارس دوستدار طبیعت هم اکنون در منطقه 11 آغاز و دانش آموزان دبیرستان نرگس به عنوان اولین مشارکت کنندگان به طرح مدرسه سبز پیوستند.

105105

کد خبر: 547088

وب گردی

وب گردی