پایان مسابقات دوومیدانی دانشگاه آزاد اسلامی با معرفی نفرات برتر و اهدای جوایز + عکس

مراسم اهدای جوایز نفرات و تیم های برتر مواد مختلف دوومیدانی مسابقات ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی در استادیوم مجموعه ورزشی امیرالمؤمنین (ع) واحد بوشهر به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسکانیوز، معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بوشهر در این مراسم با تأکید بر نیاز مبرم انسان به تحرک و شادابی در دنیای امروز ، بیان کرد: اگر بخواهیم نیازهای انسانها را طبقه بندی کنیم، ورزش، جزء نیازهای ثانویه است اما این به این دلیل نیست که اهمیت و جایگاه کمی دارد چرا که برآوردن نیازهای ثانویه، باعث زندگی بهتر و بقای سالم تر انسان می شود.

دکتر داوود یحیایی، ورزش را بازی و تمرین جسمی و فکری دانست و اظهار کرد : انسان در انجام فعالیت های ورزشی چه جسمی مانند کشتی ، فوتبال ، دو و..... چه فکری مانند یوگا، شطرنج و...... یک هدف را در نظر دارد و آن حفظ شادابی و روحیه است که به تبع آن تقویت قوای جسمانی و فکری را دنبال خواهد داشت .

یحیایی تمامی ورزشکاران را قهرمان برشمرد و گفت: در ورزش برد و باخت وجود ندارد و روح و نفس ورزش سلامتی و افزایش روحیه و حیات توأم با نشاط است. تمامی ورزشکاران و به ویژه دانشجویان ورزشکار پیروز واقعی هستند چرا که با عبور از خمودی و سستی بوسیله ورزش آمادگی لازم برای حضوری پویاتر و مفیدتر در عرصه های آموزشی و پژوهشی کسب می کنند.

عضو هیأت علمی واحد بوشهر به ورزشکاران توصیه کرد: تردید، سرچشمه اضطراب است و انسان فرزند تصمیم هایش . پس همین حالا تصمیم بگیرید تا ارزش های انسانی را در خود بپرورانید یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین این راه ها مبادرت به ورزش است که باعث دوری از بسیاری از ناهنجاری ها از جمله اعتیاد و افسردگی است.

در حاشیه برگزاری این مراسم، سید مرتضی محمودی مدیر روابط عمومی واحد بوشهر در خصوص نتایج روز آخر مسابقات دومیدانی گفت : در این روز ورزشکاران در قالب مسابقات تیمی با هم به رقابت پرداختند.

محمودی ادامه داد: در دو ماده امدادی این مسابقات یعنی 100*4 و 400*4 ورزشکاران تیم جنوب کشور خوش درخشیدند و عنوان های اول را صید کردند.

وی افزود : در 100*4 امدادی تیم خوزستان با زمان 45 ثانیه و نوزده صدم ثانیه اول شد و پس از آن تیم کردستان با ثبت زمان 45 ثانیه و پنجاه نه صدم ثانیه به مقام دومی و تیم کرمانشاه نیز با ثبت زمان 46 ثانیه و چهارده صدم ثانیه به مقام سوم این ماده نائل آمدند.

محمودی تیم های اول تا سوم مسابقه 400*4 را نیز چنین معرفی کرد: ورزشکاران تیم هرمزگان در این بخش با زمان 3 دقیقه و بیست و هشت ثانیه و نود و سه صدم ثانیه از خط پایان گذشتند و مقام اول را کسب کردند و تیم آذربایجان شرقی با ثبت زمان 3 دقیقه و سی ثانیه و چهار صدم ثانیه دوم و خراسان رضوی نیز با زمان 3 دقیقه و سی سه ثانیه و سی صدم ثانیه سوم شدند.

وی نفرات برتر دو ماده باقی مانده انفرادی را معرفی کرد و گفت: در دوی 200 متر ورزشکار هرمزگانی علی سالاری با ثبت زمان 50 ثانیه و هشتاد و یک ثانیه به نشان نخست دست یافت و حمیدرضا نجفی دیگز ورزشکار هرمزگانی با زمان 22 ثانیه و هفتاد و پنج صدم ثانیه دوم شد و صنعان یاسینی از کردستان با زمان 23 ثانیه و یازده صدم ثانیه به مقام سوم رسید.

محمودی در خصوص قهرمانان پرتاب دیسک نیز یادآور شد: سینا کلانتری از گیلان دیسک 2 کیلوگرمی مسابقات را 41 متر و بیست و هشت سانتی متر پرتاب کرد و گردن آویز نخست را به گردن آویخت و علی شمشیری از تیم میزبان مسابقات با پرتابی معادل 39 متر بیست سانتی متر دوم شد و امین پور ابراهیم از خراسان رضوی دیسک را 39 متر و بیست سانتی متر پرتاب کرد و سوم شد.

مدیر روابط عمومی واحد بوشهر در پایان اظهار کرد : با مشخص شدن قهرمانان و نتایج کسب شده توسط تیم ها و ورزشکاران رده بندی نهایی واحدهای کشور مشخص شد و بر این اساس خراسان رضوی با کسب 86 امتیاز اول و تیم آذربایجان شرقی با معدل 84 امتیاز دوم و تیم هرمزگان با درخشش در بخش دوهای سرعت و کسب 63 امتیاز سوم شد. تیم دوومیدانی میزبان مسابقات ( بوشهر ) به مقام ششم این رقابت ها دست یافت.

604/602

کد خبر: 547091

وب گردی

وب گردی