طه هاشمی: آیین نامه کرسی های آزاد اندیشی را بازنگری کرده ایم

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: در حال حاضر یکی از شاخص های عملکرد روسای واحدها توجه به کرسی های آزاد اندیشی است یعنی اگر رئیس واحدی مشوق برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی باشد، امتیاز می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام طه هاشمی،در خصوص برگزاری کرسی های آزاد اندیشی درآیین نامه کرسی های آزاد اندیشی گفت: این یک فرصتی بود که مقام معطم رهبری در اختیار جوانان دانشجو قرار داد.

او گفت: اقشار جوانان و دانشجویان با افراد عادی متفاوت بوده، اهل سئوال و چالش هستند این امکان در اختیار دانشجویان قرار گرفت تا افرادی که سئوال دارند بتوانند پاسخ خود را دریافت کنند.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متاسفانه آیین نامه اولیه که نوشته شده بود مانع برگزاری کرسی ها بود. خوشبختانه در دولت جدید وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد با کمک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها آیین نامه کرسی های آزاد اندیشی را بازنگری کردیم.

او گفت: سپس آیین نامه کرسی های آزاداندیشی را به شورای اسلامی شدن دانشگاه ها ارسال کردیم که دراین شورا مصوب شد اکنون درحال به تصویب رساندن یک ماده واحده هستیم که براساس آن افرادی که در کرسی ها شرکت می کنند دارای امنیت قضایی نیز باشند.

هاشمی گفت: در حال حاضر یکی از شاخص های عملکرد روسای واحدها توجه به کرسی های آزاد اندیشی است یعنی اگر رئیس واحدی مشوق برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی باشد، امتیاز می گیرد.

او گفت: شورای فرهنگی را موظف کرده‌ایم مجوز برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را صادر کنند همچننین به معاونان فرهنگی دانشجویی اعلام کرده ایم تا حمایت لازم را از برگزاری کرسی های آزاد اندیشی داشته باشند و ما امیدواریم در آینده نزدیک رشد قابل توجه ای در رابطه با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی داشته باشیم.

20104

کد خبر: 547213

وب گردی

وب گردی