دکتر حسین حسن‌پور درویشی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در واکنش به اخبار کذب منتشر شده در یک سایت خبری، جوابیه‌ای خطاب به مسئولان این تارنمای خبری منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از آنا، متن کامل جوابیه به شرح زیر است:

«سردبیر محترم سایت خبری دانشجو خبر

سلام علیکم

احتراما بازگشت به خبر منتشر شده با کد 4273 مورخ 24/8/94 ، خواهشمند است با توجه به ماده 23 قانون مطبوعات جمهوری اسلامی ایران نسبت به درج جوابیه زیر اقدام فرمایند.

در روز یکشنبه مورخ 24/8/94 از طریق یک پیامک متوجه درج اخباری کذب و نادرست در سایت خبری «دانشجو خبر» گردیدم که وقتی به دقت مطالب مندرج در خبر را در سایت خواندم، بیشتر به عقیده و حس ایمانی و قلبی خود راسخ‌تر شدم که دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت و هدایت داهیانه جناب آقای دکتر میرزاده در مسیر اصلی و دقیق قانون و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در جهت مطالبات رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) حرکت می‌کند که این‌چنین مورد هجمه و بی‌انصافی قرار می‌گیرد. پس حتما و یقینا عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی آن‌قدر مطلوب و موثر بوده است که این‌چنین بعضی به خبرسازی، فرافکنی و درج اخبار غلط و نادرست دست زده‌اند که البته ظاهرا راهی غیر از این هم برای ایجاد فشار و هجمه بر دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد که البته به هیچ عنوان این روش صحیحی نیست و مخاطبان خودآگاه و متوجه هستند و مردم می‌توانند قضاوت نمایند.

اما به جهت تنویر افکار عمومی و آن سایت خبری مطالبی عرض می‌نمایم که امیدوارم مانند درج خبر کذب ذکر شده، این توضیحات صحیح و روشن نیز درج گردد تا شاید کمی مراعات انصاف و عدالت شده باشد:

از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی و واحد شهرقدس که همواره مورد تاکید موکد ریاست محترم و معزز هیئت موسس و هیئت امنا و ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی جناب آقای دکتر میرزاده بوده است، حرکت در جهت مطالبات و منویات رهبری معظم انقلاب(مدظله العالی) بوده و هست.

ده برابرشدن بودجه فرهنگی دانشگاه، تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام در واحد شهرقدس، آماده‌سازی و افتتاح و بهره‌برداری از مسجد پیامبر اعظم(ص)، همکاری کامل با تشکل‌ها برای برگزاری اردوهای جهادی و راهیان نور،ارائه خدمات بی بدیل به تشکل‌های دانشجوئی، اردوهای زیارتی مشهد و جمکران، برگزاری مراسمات مختلف مذهبی، مشاوره‌های دینی و مذهبی، نماز جماعت به همراه سخنرانی دینی و صدها برنامه دیگر که در واحد شهرقدس روزانه برگزار می‌گردد.

هیچ کنسرت موسیقی و به هیچ بهانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس تاکنون برگزار نشده است و اگر شخص و یا اشخاصی مستنداتی دارند به طور واضح و در مقابل دیدگان همه ارائه نمایند. و البته تلاش نشود به روش‌های مختلف با خبرسازی و فضاسازی اهدافی دیگر را در جهت مخدوش نمودن اذهان فراهم سازند که البته مخاطبین مردمی دانشگاه آزاد اسلامی هوشیار هستند.

سردبیر محترم سایت خبری «دانشجو خبر»

جنابعالی و همکاران محترمتان چقدر از این مختصر مطالبی که عرض کردم اطلاع دارید؟

جنابعالی و همکاران محترمتان تاکنون چند خبر از این اقدامات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس را در رسانه خود اطلاع رسانی نموده‌اید؟

اما در مورد فیلم منتشر شده و خبر درج شده موارد زیر تقدیم می‌گردد:

این فیلم چند ثانیه‌ای که حتما با تلاش فراوان تهیه شده است مربوط به کنسرت موسیقی نیست.

در تاریخ 10/3/94 جشن فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی مطابق با مقررات و ضوابط با حضور مسئولین محترم شهرستان قدس (امام جمعه محترم شهرستان، دادستان محترم شهرستان و مسئولین محترم فرمانداری و ...) و دانشگاه آزاد اسلامی با حضور نزدیک به 800 دانشجوی فارغ التحصیل به همراه خانواده ایشان برگزار گردید. در فیلم کاملا مشخص است که هیچ‌گونه اختلاطی بین دانشجویان دختر و پسر نیست و کاملا موازین شرعی و انقلابی رعایت شده است. در بخشی از این مراسم یکی از خوانندگان صدا و سیما دعوت و یکی از آهنگ‌های تیتراژ سریال‌های صدا و سیما توسط ایشان اجرا گردید. چند ثانیه هم طنز و تقلید صدا نیز توسط یکی از هنرمندان صدا و سیما اجرا گردید.

در این مراسم دستاوردهای علمی، فرهنگی و اختراعات دانشجویان و اساتید واحد شهرقدس که فرزندان برومند این نظام و انقلاب هستند نمایش داده شد که مورد تحسین همگان قرار گرفت چرا از آنها در خبرهایتان مطلبی منتشر نشده است؟

به نظر می‌رسد با گذشت بیش از 5 ماه از مراسم، این بهانه خوبی برای فشار و هجمه بر دانشگاه آزاد اسلامی نباشد.

در پایان یادآور می شود فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) نصب العین و چراغ راه و در قلب و اندیشه ما بوده ، هست و خواهد بود و مطمئن باشید مشی ترسیم شده ریاست معزز دانشگاه آزاد اسلامی برای ما خدمتگزاران در دانشگاه آزاد اسلامی نیز تاکنون چنین بوده و هست.

دکتر حسین حسن پور درویشی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس»

۲۰۲۰

کد خبر: 547447

وب گردی

وب گردی