فنایی :دژاگه باید اخراج می شد

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: «داور هنگ کنگی بازی با داشتن آرم فیفا در حد داوران محلی است.»

به گزارش ایسکانیوز، محمد فنایی درباره بازی تیم ملی مقابل گوام اظهار داشت: «بازی و داوری اش در حد بسیار ضعیفی برگزار می شود. اصلا این فوتبال در حد آسیا نیست و فقط مشخص است که AFC به دستور فیفا برای اجرای شعار جهانی کردن فوتبال چنین کشورهایی را به این عرصه وارد کرده است.»

وی افزود: «استادیومی که بازی تیم ملی در آن برگزار می شود در سطح استادیوم های لیگ دسته سه ایران است. به همین دلیل در یک بازی کاملا یک طرفه انتخاب داورانی که تازه به لیست بین المللی راه یافته اند دور از ذهن نیست. از نحوه قضاوت این داوران به خوبی می توان دریافت که آنها در سطح فوتبال محلی هستند نه در فوتبال انتخابی جام جهانی.»

داور فینال جام جهانی 1994 درباره کارت زرد داور که به اشکان دژاگه نشان داد، توضیح داد: «بازیکنان تیم ملی ایران نباید در چنین مسابقات سطح پایینی خودشان را به دردسر بیندازند تا کارت زرد بگیرند. وقتی داور سوتش را نشان می دهد یعنی پس از دستور من بازی آغاز شود. تمرد از دستور داور آن هم از سوی بازیکن باتجربه ای مانند اشکان دژاگه فقط لطمه زدن به تیم ملی است.»

فنایی اضافه کرد: «بازیکنان تیم ملی باید هوشیارانه عمل کنند چون زدن یا نزدن چنین ضرباتی تاثیر چندانی در عملکرد تیم ما ندارد و حتم دارم در نیمه دوم ما باز هم به این گوام گل خواهیم زد. بنابراین مطمئن هستم اگر داور مقتدری این بازی را سوت می زد در مواجهه با اصرار و اعتراض دژاگه حتی ممکن بود کارت زرد دوم را به او بدهد.»

601/604

کد خبر: 547511

وب گردی

وب گردی