رایانی مخصوص: بازار تئاتر طرحی برای فعال سازی تئاتر خصوصی

مدیر امور بین الملل اداره کل هنرهای نمایشی ، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و مدیران تماشاخانه های خصوصی در جلسه ای که صبح امروز با میزبانی اداره کل هنرهای نمایشی برگزار شد درباره برگزاری بازار تئاتر به گفت و گو نشستند.

به گزارش ایسکانیوز، این جلسه مشترک به منظور بررسی زمینه های برپایی بازار تئاتر ایران در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شد.

در ابتدای این جلسه کیوان نخعی ، مدیر روابط عمومی این اداره کل توضیح داد: در این جلسه تمامی مدیران سالن های خصوصی که دارای مجوز هستند دعوت شده اند. امیدواریم دیگر سالن های خصوصی نیز هرچه زودتر نسبت به ثبت و دریافت مجوز خود اقدام کنند.

مهرداد رایانی ، مدیر امور بین الملل اداره کل هنرهای نمایشی ، تاریخچه کوتاهی از فعالیت های مرکز هنرهای نمایشی در خصوص شکل گیری بخش خصوصی در تئاتر را برای حاضران بیان کرده و افزود: از سال 84 در مجموعه اداره کل تصمیم گرفته شد تا از تصدی گری دولت در تئاتر کاسته شود. آن زمان سمینار تئاتر خصوصی برگزار شد اما با مطرح شدن بحث های اقتصادی کار به کندی پیش رفت.

وی با اشاره به اهمیت شکل گیری سالن های خصوصی تئاتر و نقش بازاریابی سالن ها برای ادامه حیات اقتصادی هریک از آنها تصریح کرد: در راستای فعالیت های بخش خصوصی و بهینه شدن فعالیت ها در فضای بین الملل ، بحث شوکیس ها اهمیت پیدا می کنند که می تواند در تبادل اجرا و مدرس با کشور های دیگر موثر باشد. با این رویکرد اداره کل هنرهای نمایشی اقدام به طراحی بازار تئاتر ایران کرده است که در آن ارتباط بی واسطه کمپانی های خصوصی تئاتر فراهم خواهد شد.

رایانی برپایی "هفته بازار تئاتر ایران " را اقدامی موثر در راستای فعال کردن بیش از پیش تئاتر خصوصی ، افزایش گردش مالی سالن ها ، معرفی توانایی های تئاتر ایران به کمپانی های تئاتری کشورهای دیگر معرفی کرد که در اردیبهشت ماه سال 95 شکل خواهد گرفت.

وی تصریح کرد : در این برنامه که فراخوان آن به زودی منتشر می شود سالن های خصوصی تئاتر که مجوز خود را دریافت کرده اند می توانند تولیدات ، اجراها ، برنامه های

آموزشی و ... خود را معرفی کنند.

در بخش دوم این جلسه مسائل و پیشنهاد های تماشاخانه های خصوصی مطرح و درباره جزئیات طرح بازار تئاتر ایران گفت و گو شد.

نقش مارکتینگ در معرفی کمپانی های تئاتری ، قراردادهای تولید و اجرای آثار ، بهینه سازی سالن ها و امکانات سالن های خصوصی ، نقش تماشاخانه های خصوصی در زمینه ارتباطات بین المللی و تبادل اجرا، تسهیلات اداره کل هنرهای نمایشی در زمینه تبادل اجرا با کشور های دیگر و ... مورد گفت و گو قرار گرفت.

در این جلسه مدیران و نمایندگان 13 تماشاخانه خصوصی تهران ، کیوان نخعی مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، مهرداد رایانی مدیر امور بین الملل و ارمغان بهداروند مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران حضور داشتند.
503502

کد خبر: 547543

وب گردی

وب گردی