حضور موفق واحد مراغه درسومین نمایشگاه فناوری های نو تبریز

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه با ارائه 3 اختراع درسومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریزحضور یافت.

به گزارش ایسکانیوز، محمد رضا ولیلو رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه ضمن بازدید ازاین نمایشگاه و غرفه های دانشگاه گفت : حضور 3 اختراع از اعضای هیأت علمی این واحد دانشگاهی نوید بخش روی کرد پژوهش محور آموزش عالی کشور و توسعه دانش بنیان و آشتی صنعت با علم است.

وی افزود ، نمایشگاه فناوریهای نو و پیشرفته ربع رشیدی درمرکز استان فرصت مناسب ومغتنمی است برای دانش پژوهان و مخترعین تا نسبت به ارائه طرحها و ابتکارات خود اقدام وبا تبادل فناوریهای نو و عرضه آن به بازار کار ، صاحبان صنایع و ثروت، در رونق اقتصادی و توسعه شرکتهای دانش بنیان نقش اساسی ایفا کنند.

محمدرضا ولیلو استقبال از این نمایشگاه را خوب و قابل توجه توصیف کردو اظهار نمود، بستر سازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و کسب و کار به جهت تجاری سازی ، شناسایی توانمندیهای پژوهشی و فناوری دانشگاههای استان خصوصا دانشگاههای آزاد اسلامی ، روش مناسبی برای کاربردی کردن آنها ، بستر سازی و حمایت از شکل گیری و توسعه شرکت های دانش بنیان ، از جمله اهداف این نمایشگاه است.

رییس واحد مراغه خاطر نشان کرد ، برگزاری چنین نمایشگاههایی در سطح استان و ملی، می تواند زمینه سازی مناسبی برای افزایش صادرات فناوری و محصولات و خدمات دانش بنیان و جذب سرمایه گزاری برای طرح های پژوهشی اقتصاد محور ، دانشگاهها و ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و کاهش اتکا دانشگاهها به شهریه دانشجویی باشد.

یاد آور می شود، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه دراین نمایشگاه با 3 طرح و اختراع که توسط اعضای هیئت علمی این دانشگاه ارائه گردیده بود در این نمایشگاه شرکت داشت که تندیس غرفه برتر را نیز نصیب خودکرد.

20101

کد خبر: 547582

وب گردی

وب گردی