اظهارات تند کوچک زاده  علیه معاون اول رئیس جمهور

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انتقاداتی را نسبت به برخی از اظهارات معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور ارائه کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انتقاداتی را نسبت به برخی از اظهارات معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور ارائه کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا ، مهدی کوچک زاده در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: اگر خبرنگاری است که اهل گفتن حقیقت به مردم است بشنود.معاون رئیس جمهور دولت راستگویان در دیداری که با سفرا داشتند فرمودند که ما نفهمیدیم این 950میلیارد دلار درآمد نفتی چه شد؟

وی افزود: ما حساب کنیم ببینیم 8 سال چند روز است، آقای معاون دولت باسوادان. در 8 سال 2920 دلار داشته ایم و هر روز ما 2 میلیون و 500 هزار بشکه بی هیچ دردسری صادر کرده باشیم می‌شود 7 میلیارد و 300 میلیون بشکه که اگر بشکه‌ای 100 دلار نیز فروخته باشیم می‌شود 730 میلیارد دلار. آقای جهانگیری معاون دولت باسوادان، اگر هیچ حقوقی به شما دولتی‌ها و همکاران مجلسی و قوه قضاییه نداده باشیم که داده‌ایم و اگر هیچ پولی به صندوق توسعه نریخته باشیم که ریختیم و در این دو سال از آن بهره‌ها برده‌اید، و اگر هیچ راه و پل و مدرسه‌ای نیز نساخته باشیم آخرش 730 میلیارد دلار می‌ماند.

نماینده مردم تهران اظهار کرد: سواد و انصاف هم خوب چیزی است.

کوچک‌زاده همچنین خاطر نشان کرد‌: روز گذشته در مجلس، دولت لایحه‌ای دو فوریتی با عنوان شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی فرستاده که ذیل این عنوان مطالبی آورده‌اند که راه را برای ورود دلالان و دارندگان پول‌های کثیف باز می‌کند. آن وقت آقای وزیر کشور دیروز در تلویزیون می‌فرماید ما یک طرح دو فوریتی برای شفاف سازی هزینه‌های تبلیغاتی آماده کردیم و به مجلس فرستادیم و مجلس مدام امروز و فردا می‌کند.

وی افزود: رفقا به شما می‌گویند می‌خواهید از پول کثیف انتخابات کنید.

این نماینده مجلس همچنین اظهار کرد:‌ آقای وزیر من از قول نمایندگان می‌گویم حرف کثیف بیشتر در تبلیغات انتخاباتی تاثیر دارد لطفا معقول و به اندازه حرف بزنید.

کوچک‌زاده همچنین در تذکری با اشاره به ماده 210 آیین نامه گفت: در این ماده آمده که در صورت قانع نشدن نماینده، رئیس جلسه نظر مجلس را در این مورد اخذ می‌کند و هیچ جای آیین نامه نداریم که نماینده بگوید که من قانع نشدم ولی برای مجلس و رئیس مجلس تعیین تکلیف کند که رای نگیرید که این هم یکی از مصادیق اداره مجلس نه بر اساس آیین نامه بلکه بر اساس نظر ریاست جلسه است.

به گزارش ایسنا، ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در این رابطه گفت: تذکر شما را وارد می‌دانم و بنده توجه نداشتم.

203/201

کد خبر: 547609

وب گردی

وب گردی