فانی خبر داد: اختصاص هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش وپرورش گفت: دولت برای اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان مبالغی را مصوب کرده و ما مشکلی نخواهیم داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، علی اصغر فانی در پاسخ به این پرسش که آیا اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان، آموزش و پرورش را با کسری بودجه مواجه می کند، گفت: دولت طبق مصوبه ۲۷ اسفند ۹۳ برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب کرده است.

او گفت: برای سال ۹۵ نیز مبلغ ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دولت برای اجرای مرحله دوم طرح رتبه بندی فرهنگیان مصوب کرده بنابراین ما مشکل اعتباری نخواهیم داشت.

هیئت دولت ۲۷ اسفند سال ۹۳ نظام رتبه بندی معلمان را تصویب کرد و پس از آن ۵ اردیبهشت سال جاری از سوی معاون اول رئیس جمهوری این مصوبه ابلاغ شد. مشمولان طرح طبقه‌بندی معلمان شامل «آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان امور تربیتی، مشاوران، مراقبان سلامت، مدیران و معاونان مدارس و مجتمع‌های آموزشی و تربیتی» هستند و در پنج رتبه «مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی» رتبه‌بندی حرفه‌ای می‌شوند. مشمولانی که براساس ضوابط مصوب در یکی از این رتبه‌ها قرار می‌گیرند، به ترتیب از ۱۵، ۲۵، ۳۵ و ۵۰ درصد افزایش امتیاز حق شغل از مهر ماه سال ۱۳۹۴ برخوردار می شوند.احکام رتبه بندی از مهر ماه صادر شد اما حقوق معلمان افزایش نیافت و به گفته مسوولان آموزش و پرورش افزایش حقوق در ماه اول به حساب صندوق بازنشستگی واریز شده است و از آبان ماه فرهنگیان شاهد افزایش حقوق در فیش خود خواهند بود.

20104

کد خبر: 547740

وب گردی

وب گردی