تجمیع بیمه‌ها به نفع مردم از جمله پرستاران است

معاون پرستاری وزیر بهداشت ضمن انتقاد از عملکرد شورای عالی بیمه درباره تاخیر در تصویب تعرفه‌های پرستاری، تجمیع بیمه‌های درمانی را به نفع همه مردم از جمله پرستاران دانست.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا ، محمد میرزابیگی درباره علت تاخیر چندساله در تصویب تعرفه‌های پرستاری گفت: اگر وضع بیمه‌ها به همین روال ادامه پیدا کند امکان تصویب تعرفه‌های پرستاری سخت است؛ چراکه بیمه‌ها همین الان هم خیلی از مطالبات را نداده‌اند. مگر اینکه نظارت متمرکز بر حق بیمه‌هایی که مردم پرداخت می‌کنند انجام شود، در این صورت امیدی هست و کار راحت‌تر می‌شود. تجمیع بیمه‌ها به نفع همه مردم از جمله پرستاران است. چون در این صورت دیگر بیمه درجه یک و دو و سه نداریم؛ مردم که درجه یک و دو سه نیستند.

او افزود: اولین کسانی که از تجمیع بیمه‌ها بهره‌مند می‌شوند، مردم هستند و بعد از آن نظام سلامت. چراکه خریدار و فروشنده کاملا مشخص است و از بعضی موازی کاری‌ها جلوگیری می‌شود. همچنین می‌توان خوشبین بود که همه تعرفه‌ها اعم از پزشکی و پرستاری و نیروهایی که مشمول تعرفه می‌شوند از این طرح استفاده کنند.

میرزابیگی با انتقاد از عملکرد شورای عالی بیمه در زمینه تصویب تعرفه‌های پرستاری نیز گفت: شورای عالی بیمه از هشت سال قبل تا الان یک جلسه اختصاصی برای خدمات پرستاری نگذاشته است. چه تضمینی وجود دارد که تا یکسال آینده هم این کار را انجام دهد؟ در طول یکسال گذشته وزارت بهداشت دو بار نامه زده است و تعرفه‌های پرستاری را به شورای عالی بیمه فرستاده و در خواست جلسه کرده است. وضع موجود که از سال‌ها قبل هم وجود داشته، اجازه تصویب تعرفه‌ها را نداده است.

20106

کد خبر: 547788

وب گردی

وب گردی