مدودف: سرنگونی هواپیمای روسی و حملات پاریس جنگ علیه تمدن بشری است

نخست وزیر روسیه سرنگونی هواپیمای روسی در صحرای سینای مصر و وقوع حملات تروریستی پاریس را اعلان جنگ علیه تمدن بشری خواند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه در جمع خبرنگاران در فیلیپین گفت: اقدام تروریستی علیه هواپیمای خطوط هوایی روسیه در سینا و حملات تروریستی در پاریس باعث شد تا افراد زیادی جان خود را از دست بدهند. این رخدادها جنگ علیه بشریت و تمدن انسانی و تهدیدی در گستره جهانی است و کاملا هم حقیقت دارد.

نخست وزیر روسیه که قرار است در نشست اقتصادی آپک حاضر شود، همچنین به این مساله اشاره کرد که برخی از کشورهای غربی که به دنبال انزوای روسیه هستند در حالی می‌خواهند این کار را انجام دهند که جهان با حملات تروریستی مواجه شده است. این مساله کاملا مشهود است، چنین انزوایی برای تمام جهان مضر است.

وی ادامه داد: "اجازه بدهید تا جهان به جهنمی بدل شود اما ما نمی‌خواهیم با روسیه همکاری کنیم"؛ این بیان برخی از کشورهای غربی است. در حال حاضر رویکرد برخی از این کشورها به روسیه چنین است. اتخاد چنین موضعی در قبال مسکو بسیار مضر و آسیب رسان است و تنها باعث قدرت گرفتن تروریسم می شود.

وی افزود: روسیه می تواند بدون امضای قرارداد با چنین کشورهایی به حیات و فعالیت خود ادامه دهد. همانطور که قبلا هم اینگونه بوده است و ما موفق شده‌ایم تا با چالش‌هایی که به وجود آمده کنار بیاییم. ما بازهم می توانیم به حیات خود ادامه دهیم. تنها مساله‌ای که اینجا مطرح است هزینه‌ای است که باید در این راه پرداخت شود.

301302

کد خبر: 547851

وب گردی

وب گردی