ال کلاسیکو از مسی و بنزما گرفته تا حمایت ناتو

در آستانه دیدار حساس و جذاب رئال مادرید – بارسلونا بیش از هر چیز ترس و وحشت از حملات تروریستی بر این بازی سایه انداخته و موجب هراس هواداران و حتی اعضای 2 تیم شده است.

به گزارش ایسکانیوز، در فاصله 3 روز مانده تا بازی جذاب ال کلاسیکو بر آن شدیم که اخبار جذاب این بازی را گرد آوری کنیم که ماحصل آن را در زیر می خوانید:

مسی مقابل رئال به میدان می رود

تا 10 روز پیش، کمتر کسی تصور می کرد که مسی مصدوم بتواند خود را به ال کلاسیکو برساند اما حضور او در تمرینات بارسلونا از 5 روز پیش و آمادگی بالای او در کار با توپ و حتی شوتزنی، امیدواری در بارسلونا برای حضور مسی مقابل رئال را افزایش داده است.

امروز کمپانی آدیداس، کفش های جدید مخصوص ال کلاسیکو را برای مسی ارسال کرد و از شواهد پیداست که مسی شرایط حضور در سانتیاگو برنابئو را پیدا کرده است. هرچند که هنوز باید تا روز شنبه و ساعت 19.30 صبر کرد؛ زمان اعلام ترکیب اصلی آبی اناری ها.

کریم بنزما علامت سوال ال کلاسیکو

بنزما از بیش از یک ماه پیش و در بازی دوستانه فرانسه مقابل آلبانی، از ناحیه همسترینگ دچار آسیب دیدگی شد و به همین دلیل همچنان به دور از میادین است. به فاصله 4 روز تا ال کلاسیکو، بنزما روز گذشته به دلیل احساس کوفتگی از ناحیه عضلات پای راست، زمین تمرین رئال را ترک گفت تا نگرانی ها در مورد او افزایش یابد.

مسائل مربوط به پرونده باج خواهی او از والبوئنا که منجر به رفتنش به پاریس و دوری او از روند درمانی شد، باعث شده تا برنامه های تیم پزشکی رئال مادرید برای رساندن کریم به ال کلاسیکو اندکی با تاخیر مواجه شود؛ با این حال مارکا امروز در گزارش خود، از حضور بنزما در ال کلاسیکو خبر داد و اینکه با وجود درد مختصری که این بازیکن دارد، قادر خواهد بود مقابل بارسلونا به میدان برود.

در سوی دیگر اما موندو دپورتیوو با تیتر بنزما یک قدم تا از دست دادن ال کلاسیکو، از مبهم تر شدن حضور ستاره فرانسوی در حساس ترین بازی فصل لالیگا خبر داده است. در هر صورت باید تا روز شنبه و اعلام لیست نفرات رئال برای ال کلاسیکو منتظر ماند تا وضعیت حضور بنزما در این مسابقه مشخص شود.

یک بازی کاملا امنیتی

رئال مادرید و بارسلونا باید در ابتدای هفته آتی یکی از حساس ترین دیدارهای باشگاهی فوتبال اروپا موسوم به ال کلاسیکو را برگزار کنند که اهمیت بسیار زیادی برای دو تیم دارد. این دیدار در شرایطی برگزار می شود که حملات تروریستی در اروپا باعث جنجال در دیدار فرانسه و آلمان و لغو دیدار دوستانه بلژیک و اسپانیا شده است که قرار بود سه شنبه برگزار شود.
در حالی که کم کم به برگزاری حساس ترین دیدار باشگاهی فوتبال جهان نزدیک می شویم پلیس اسپانیا اعلام کرده است که تدابیر امنیتی کاملی برای این دیدار خواهد داشت و حتی ساندویچ هایی که تماشاگران می آورند را مورد بررسی قرار می‌دهد. از تدابیری که پیش از ال کلاسیکو قرار است در پایتخت اسپانیا مادرید و در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو انجام شود این است که تمامی خیابان‌های منتهی به ورزشگاه و تمامی تماشاگرانی که به ورزشگاه می روند با دقت تمام مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
در حالی که اسپانیایی‌ها تاکنون روزهای آرامی در پایتخت خود داشتند برگزاری ال کلاسیکو می تواند بار دیگر افراد زیادی را از کشورهای مختلف به مادرید بکشاند و همین باعث شده پلیس اسپانیا نگران جو ال کلاسیکو باشد.
مسئولان قضایی اسپانیا در این باره گفتند در بازی رئال و بارسا ساندویچ‌ها را هم مورد بررسی قرار می دهیم. جای جای ورزشگاه و خیابان‌ها نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت تا هیچ مشکلی بابت امنیت در این بازی وجود نداشته باشد.
همچنین قرار است از سیستم اسکن برداری برای ورود تماشاگران به داخل ورزشگاه استفاده شود که در صورتی که این اتفاق رخ دهد برای اولین بار است که تماشاگران برای ورود به ورزشگاه اسکن می‌شوند.
رئال مادرید و بارسلونا در حالی این هفته برابر هم قرار می گیرند که رئالی ها در صورت برد به صدرجدول باز خواهند گشت و شکست هفته قبل خود را به دست فراموشی خواهند سپرد. همچنین خبر دیگر قبل از ال کلاسیکو بازگشت لیونل مسی به ترکیب آبی اناری‌هاست و به احتمال زیاد این بازیکن در این دیدار به میدان خواهد رفت.

قضاوت داور خوش یمن برای بارسایی ها!

قضاوت ال کلاسیکو شنبه هفته‌ آینده بر عهده فرناندس بوربالان قرار گرفت. در حالی که بوربالان محبوبیت بیشتری نسبت به دیگران دارد اما کمیته‌ داوران برای این بازی سه نفر را در نظر داشت و سرانجام بوربالان را انتخاب شد. یکی از کاندیدها میتو لائوس بود که دیدار دوستانه فرانسه و آلمان را در جمعه شب غم انگیز پاریس قضاوت کرد.

فرناندس دیدار برگشت ال کلاسیکوی فصل 12 – 2011 را داوری کرد و بارسلونا تحت هدایت پپ گواردیولا سه بر یک برابر ر‌ئال‌ ماد‌رید پیروز شد.

بوربالان تاکنون 28 بازی در لالیگا برای بارسلونا سوت زده است که آبی اناری‌ها 24 بار پیروز شدند و چهار مرتبه شکست خوردند. او تاکنون دو بازیکن بارسلونا را اخرج کرده و پنج بار به نفع تیم کاتالانی پنا‌لتی‌ گرفته است.

در مقابل، در 28 دیداری که برای ر‌ئال‌ ماد‌رید قضاوت کرده است، تیم مادریدی 17 بار پیروز، 6 بار مساوی و پنج بار شکست خورده است. او سه بازیکن از ر‌ئال‌ ماد‌رید را اخراج کرد و پنج پنا‌لتی‌ به نفع این تیم گرفته است.

بوربالان شنبه هفته‌ آینده سومین ال‌کلاسیکوی خود را قضاوت خواهد کرد. اولین قضاوت او در ال‌کلاسیکو جنجال برانگیز بود. سوپر کاپ 2011 اسپانیا بود که بورلالان آن را قضاوت کرد. در این بازی، ژوزه مورینیو انگشتانش را داخل چشم تیتو ویانووا، سرمربی فقید بارسلونا کرد.

حمایت ناتو با کمک هواداران رئال از این بازی

باشگاه رئال مادرید از نیروهای امنیتی خواسته تا بدون هیچ محدودیتی برای کمک گرفتن از ناتو اقدام کنند. مادرید هزینه برقراری امنیت در برنابئو و خیابان‌های اطراف این استادیوم را پرداخت خواهد کرد و بیش از 400 نیروی داوطلب و جوان که همگی از هواداران رسمی رئال مادرید هستند برای کمک به نیروهای امنیتی اعلام آمادگی کرده‌اند.

از روز گذشته تمامی رستوران‌ها و کافی شاپ‌های اطراف برنابئو به خصوص کافی شاپ‌های واقع در خیابان معروف کونچا اسپینا تعطیل هستند و سگ‌های آموزش دیده پلیس مادرید داخل و اطراف این مراکز عمومی را در چند نوبت جداگانه بررسی و بازدید کرده‌اند.

متروی مادرید نیز به یک کمپ نظامی تبدیل شده و این حالت فوق العاده تا یک روز پس از ال‌کلاسیکودربی ادامه خواهد داشت.

602/602

کد خبر: 547938

وب گردی

وب گردی