مصرف نان لواش برای دانش آموزان ممنوع!

آیا نان لواش برای دانش آموزان مفید است یا مضر؟ نان لواش هیچ ویتامینی ندارد و تنها باعث چاقی فرد می‌شود به همین دلیل است که برای دانش آموزان توصیه نمی‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نه نقل از مجله اینترنتی چیدنی پیرامون اهمیت بسیار برنامه غذایی در دانش آموزان باید گفت که بیش‌ترین رشد چه به لحاظ جسمی و چه به لحاظ ذهنی در دوران مدرسه است و خوب است بدانید که ۹۰ درصد از کل رشد مغز در این دوران است و قد دانش آموزان در دوران مدرسه ۷۰ درصد رشد می‌کند.

به خاطر دلایل ذکر شده و حفظ تحرک و شادابی در بین قشر دانش آموز باید توجه ویژه‌ای به گروه‌های غذایی اصلی آن‌ها شود تا رشد آن‌ها دوام داشته باشد. درگروه‌های غذایی اصلی دانش آموزان سعی شود موادی مانند نان و غلات، گوشت، تخم مرغ، حبوبات و مغزها، شیر، لبنیات، میوه و سبزی گنجانده شود و به عنوان یک گروه فرعی مواد قندی و چربی نیز مصرف شود اما تاکید بیشتر روی مواد ذکر شده اصلی است.

همچنین بهتر است برای دانش آموزان از نان‌های سنگگ و تافتون و بربری که سبوس دارند استفاده شود. اما نان لواش به دلیل اینکه هیچ سبوس و ویتامینی ندارد برای این قشر توصیه نمی‌شود. خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که نان بدون جوش شیرین برای دانش آموزانشان تهیه کنند.

همچنین باید بدانید که هر دانش آموز باید ۶ تا ۱۱ سهم در روز از گروه‌های نان و غلات استفاده کند. شایان ذکر است که برنج و ماکارونی و رشته و جو ذرت مواد تشکیل دهنده نان و غلات هستند.

همچنین پیرامون مصرف نان و غلات باید بدانید که یک سهم می‌تواند ۳۰ گرم نان سنگک و یا یه کف دست نان بربری و یا یک کفگیر برنج باشد. برای میان وعده دانش آموزان نیز می‌توان از غلات بو داده استفاده کرد که به دلیل ارزش غذایی این مواد برای دانش آموزان توصیه می‌شود.

105105

کد خبر: 548026

وب گردی

وب گردی