رونمایی از زندگی و مرگ صمد بهرنگی و انتشار رمان «روزنامه فروش» در نشر چشمه

مراسم رونمایی از نسخه‌ی ویدیویی فیلم «تاب» ودر نشر چشمه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، این فیلم روایت مستندی از زندگی و مرگ «صمد بهرنگی» به کارگردانی «پویان شاهرخی» و تهیه‌کنندگی «الیکا حمیدیان» است.
صمد بهرنگی، معلم، منتقد اجتماعی، مترجم، داستان‌نویس و محقق در زمینه‌ی فولکلور آذربایجانی بود که شهریور ۱۳۴۷ درگذشت. از مهم‌ترین آثار او که برای کودکان نوشته می‌توان به «ماهی‌سیاه کوچولو»، «اولدوز و کلاغ‌ها»، «اولدوز و عروسک ‌سخنگو» و ... اشاره کرد.
مراسم رونمایی از این نسخه‌ی ویدیویی که با همکاری نشرچشمه تولید شده، با حضور جمعی از هنرمندان و نویسندگان روز جمعه ۲۹ آبان‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در کافه‌گالری ویونا واقع در موزه‌ی امام علی (ع) برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این رونمایی به موزه‌ی امام‌علی به نشانی ولی‌عصر شمالی، بالاتر از میرداماد، رو‌به‌روی اتوبان نیایش، بلوار اسفندیار مراجعه کنند.

رمان «روزنامه‌فروش» در نشر ونوشه منتشر شد

رمان کودک «روزنامه‌فروش» نوشته‌ی «وینس واتر» با ترجمه‌ی «پروین علی‌پور» در نشر ونوشه (زیر مجموعه کودک و نوجوان نشرچشمه) منتشر شد.

«روزنامه‌فروش» داستان پسر یازده‌ ساله‌ای است که در پرتابِ توپ، هیچ‌ یک از هم‌سن و سال‌هایش به گرد پایش نمی‌رسند، اما در به زبان آوردن کلمات چنان ناتوان است که حتی اسمش را هم نمی‌تواند بدون لکنت بگوید! از این رو، زمانی که مسولیت روزنامه‌فروشیِ دوستش را برای یک ماه به عهده گرفت، خودش بهتر از هرکسی می‌دانست که در ارتباط با مشتری‌ها به دردسر می‌افتد. ولی در خواب هم نمی‌دید که همان تجربه‌ی پر دردسر، زندگی‌اش را ‌آن‌قدر دگرگون می‌کند.

ماجراهای رمان «روزنامه‌فروش» در سال ۱۹۵۹ رخ داده است؛ یعنی زمانی که شیوه‌های نوین گفتار درمانی هنوز در ابتدای راه‌شان بوده‌اند. در پنجاه سال اخیر گام‌های بلندی در این راه برداشته شده است. هر چند هنوز کارهای بسیار باید انجام شود و به سوال‌های بی‌شماری باید پاسخ داده شود.

رمان «روزنامه‌فروش» سرگذشت واقعی نویسنده‌ی کتاب است. اما او تا آخرین صفحات کتاب، این راز را بر ملا نمی‌کند! گو این که حتی در اولین صفحه‌ی کتابش هم از این راز پرده برمی‌داشت، به اندازه‌ی سر سوزنی از جذابیت و شیرینی داستان کم نمی‌شد!

پشت جلد بسیاری از رمان‌های برتر می‌نویسند: «فراموش‌نشدنی» و رمان «روزنامه‌فروش» از آن دست رمان‌هایی‌ست که محال است دست کم قهرمان لکنتی‌اش، هرگز... هرگز... از یاد خواننده‌ی کتاب برود!

«وینس واتر» متولد ممفیس آمریکا پس از چهل سال روزنامه‌نگاری بازنشست شده است و اکنون با همسرش در مزرعه‌ی کوچکی در لویزویل زندگی می‌کند.

رمان «روزنامه‌فروش» اولین داستان اوست که بیش از ‍۱۰ جایزه نصیبش کرده است. از جمله:

مدال نیوبری ۲۰۱۴

جایزه‌ی انجمن کتابداران آمریکا

جایزه‌ی مرکز کتاب کودک ویسکانسین

جایزه‌ی بنیاد لکنت زبان آمریکا

این کتاب در ۲۸۸ صفحه و با قیمت ۱۸ هزار تومان در نشر ونوشه منتشر شده است.
503502

کد خبر: 548042

وب گردی

وب گردی