نجفی:ارزیابی نهایی آژانس درباره ایران 10 آذر منتشر می‌شود

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره نشست فنی- توجیهی آژانس که پیش از ظهر جمعه درخصوص ایران برگزار شد به نقل از مدیرکل پادمان های آژانس گفت: آژانس مشغول نگارش ارزیابی نهایی است و ارزبابی خود را اول دسامبر (۱۰ آذر) منتشر خواهد کرد.


به گزارش ایسکانیوز،‌«رضا نجفی» نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از پایان این نشست یک ساعت و نیمه در گفت و گوی تلویزیونی گفت: «ترو واریورانتا» مدیرکل پادمان های آژانس در جلسه امروز که نشست فنی - توجیهی آژانس بود ، گزارشی را که «یوکیا امانو» (مدیرکل آژانس) درباره ایران منتشر کرده بود برای کشورهای عضو تشریح کرد و عمدتا به مباحث فنی این گزارش پرداخت.


نجفی گفت: واریورانتا در این نشست به بخش هایی از گزارش مدیرکل مبنی بر اینکه مقادیری از اورانیوم غنی شده که افزایش یا کاهش پیدا کرده است و همین طور به این موضوع که ایران درباره اقدامات مقدماتی برای اجرای برجام ، کارهایی را شروع کرده است ، اشاره کرد.


نماینده جمهوری اسلامی ایران گفت:برخی از سانتریفیوژها که غیرفعال بوده اند توسط ایران جمع آوری و در محلی انبار شدند.


نجفی گفت: مدیرکل پادمان های آژانس در این نشست با اشاره به اجرای نقشه راه و اینکه تمام اقدامات طبق نقشه راه تا 15 اکتبر گذشته کامل شده است ، افزود: آژانس مشغول نگارش ارزیابی نهایی خود است و این ارزیابی نهایی را حدود اول دسامبر (10 یا 11 آذر) منتشر خواهد کرد.


در این نشست واریورانتا همچنین اعلام کرد: که مدیرکل آژانس ، درخواست یک جلسه اضطراری خواهد داد که این جلسه اضطراری 15 دسامبر برگزار می شود و شورای حکام در این جلسه در مورد مسایل گذشته تصمیم گیری می کند.


نجفی گفت: در نشست امروز برخی کشورهای شرکت کننده سوالات فنی درباره این گزارش مطرح کردند.


سفیر کشورمان در آژانس گفت: جلسه امروز خیلی خوب برگزار شد و اکنون کشورها آماده می شوند تا هفته آینده در نشست فصلی شورای حکام (پنجشنبه و جمعه) بیانیه خود را قرائت کنند.

201/201

کد خبر: 548151

وب گردی

وب گردی