صافی: منتظر تأمین اعتبار برای پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته هستیم

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور بازنشستگان با اشاره به اینکه فرهنگیانی که سال گذشته بازنشسته شدند با گذشت یک سال از بازنشستگی منتظر پرداخت پاداش پایان خدمت هستند، گفت:‌ در این خصوص منتظر تأمین اعتبار لازم از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، احمد صافی، با اشاره به فعالیت 300 کانون مربوط به بازنشستگان آموزش و پرورش گفت:‌ این کانون‌ها تلاش می‌کنند تا نیازها و مشکلات بازنشستگان فرهنگی را در جامعه مطرح کنند.

او با اشاره به تفاهم نامه میان آموزش و پرورش و سازمان بازنشستگی کشوری گفت:‌ آموزش‌ و پرورش به منظور سیاست توسعه مشارکت‌ها اقدام به امضای تفاهم نامه با نهادهای مختلف می‌کند و براین اساس به منظور ارائه خدمات بهتر به فرهنگیان بازنشسته تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بازنشستگی امضا شد.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور بازنشستگان گفت:‌ در این تفاهم‌نامه مسائلی همچون کمک به فرهنگیان بازنشسته با استفاده از ظرفیت صندوق بازنشستگی،‌ توجه به تأمین نیازهای اقتصادی و مالی بازنشستگان، ضرورت تسریع در صدور ابلاغ بازنشستگی با هدف عدم تأخیر در پرداخت حقوق مورد تاکید قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه 62 درصد بازنشستگان کشوری مربوط به وزارت آموزش و پرورش هستند،‌ گفت:‌ امسال نیز حدود 38 هزار نفر بازنشسته می‌شوند بنابراین سرعت عمل در صدور ابلاغ بازنشستگی این افراد و پرداخت حقوق در حداقل زمان ممکن پس از بازنشستگی بسیار اهمیت دارد.

صافی گفت:‌ طبق قانون مدیریت خدمات کشوری هر فردی که بازنشسته می‌شود باید پاداش پایان خدمت دریافت کند و این امر مستلزم تامین بودجه برای هر وزارتخانه توسط سازمان مدیریت است. سازمان‌های دیگر به دلیل تعداد کم بازنشستگان،‌ پاداش پایان خدمت را سریعتر پرداخت می‌کنند اما آموزش و پرورش همواره با مشکل تامین بودجه برای پرداخت پاداش پایان خدمت مواجه است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بازنشستگان گفت:‌ فرهنگیان بازنشسته از تأخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت و عدم پرداخت آن به صورت یکجا ناراضی هستند. منتظریم تا سازمان مدیریت دستور تخصیص بودجه برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان را صادر کند.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز در جمع فرهنگیان شهرستان شاهرود گفت: تعدادی از همکاران از مهرماه سال گذشته بازنشسته شدند که حدود 20 درصد پاداششان را دریافت کرده‌اند و باقی را دریافت نکرده‌اند. پاداش بازنشستگان را اگر هر روز پیگیری نکنیم، بدون تردید هفته‌ای دو روز پیگیری کرده و امیدواریم با مساعدت دولت این پاداش پرداخت شود.

پیش از این، ابوالقاسم خسروی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته بود:‌ طبق پیگیری‌هایی که از وزارت آموزش و پرورش داشتیم قرار است تا 1050 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا پایان آبان ماه تأمین شود.

20104

کد خبر: 548196

وب گردی

وب گردی