روزهای سخت مسلمانان فرانسه پس از حملات پاریس

روزهای سختی برای مسلمانان فرانسه است. مسلمانان هم در میان کشته‌شدگان و صدها تن از زخمی‌های حملات پاریس بودند. همچنین مسلمانان در سراسر پاریس و جهان خشم و تنفر خود را از این کشتار ابراز کردند اما با این حال کسانی هستند که از آن حمله به بعد "کمی عجیب و غریب" به آنها می‌نگرند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، احمد، مسلمانی مراکشی است که بیش از 42 سال پیش فرانسه را به عنوان خانه خود انتخاب کرده و می‌گوید که از زمان حملات اخیر پاریس که جان حدود 130 تن را گرفت، سایر مردم به مسلمانانی همانند وی کمی عجیب و غریب نگاه می‌کنند.

روزهای سختی برای مسلمانان فرانسه است. مسلمانان هم در میان کشته‌شدگان و صدها تن از زخمی‌های حملات پاریس بودند. همچنین مسلمانان در سراسر پاریس و جهان خشم و تنفر خود را از این کشتار ابراز کردند. در پایتخت فرانسه،‌ مسلمانان با آوردن گل و روشن کردن شمع در مقابل سالن کنسرت باتکلان و کافه‌های مورد حمله سیزدهم نوامبر ابراز همدردی کردند.

حال تمام پاریسی‌ها از ادیان مختلف باید خود را با جو ملتهب پس از حملات که با خشم و ظن آمیخته است، هماهنگ کنند. پلیس تا دندان مسلح پاریس با جلیقه‌های ضد گلوله اطراف مسجد اعظم پاریس را در جریان نماز جمعه محاصره کرده بودند و نمازگزاران را در آن سرمای هوا مورد بازرسی بدنی قرار دادند. همچنین سربازان مسلح گشت‌زنی می‌کردند.

اما بر خلاف سایر فرانسویان، برخی از مسلمانان احساس می‌کنند که مسوولیتی بیشتر بر دوش آنها قرار دارد تا از خود و جامعه اسلام دفاع کنند و بگویند که دینشان هیچ ارتباطی با خشونت ندارد. آنها نگرانند که برخی از غیر مسلمانان نتوانند تفاوت آنها را با قاتلان داعش ببینند.

نگاه‌های سرد و بی جان و حتی در برخی موارد حملات فیزیکی‌ای که برخی از مسلمانان پس از کشتار اخیر پاریس شاهد آن بوده‌اند، حال نگرانی‌ها مبنی بر اینکه برخی در فرانسه تمام مسلمانان را به یک چشم می‌بیند، افزایش داده است.

ثریا مومن 20 ساله می‌گوید: ما در خیابان می‌ترسیم. ما احساس می‌کنیم که مردم به تمام مسلمانان به چشم تروریست نگاه می‌کنند.

یگ گروه که میزان اسلام‌هراسی را در فرانسه دنبال می‌کند به تازگی گزارش داد که موج تنفر از زمان حملات اخیر در پاریس علیه مسلمانان افزایش یافته است.

301302

کد خبر: 548289

وب گردی

وب گردی