سامانه بارشی روز دوشنبه به جنوب کشورمی رسد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تضعیف سامانه بارشی کشور، از افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی طی روزهای شنبه تا دوشنبه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا،احد وظیفه از افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی طی روزهای شنبه تا دوشنبه خبر داد و گفت: از روز دوشنبه یک سامانه بارشی به جنوب کشور نزدیک خواهد شد.

اوافزود: سامانه بارشی که در روزهای گذشته در کشور سبب بارش باران و برف شده بود تضعیف شده و طی روز شنبه سبب بارش پراکنده در نیمه شرقی کشور شامل استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد و شرق اصفهان می‌شود. همچنین از بعدازظهر امروز بارش در شرق اصفهان و سپس در شب در استان یزد خاتمه می‌یابد.

او با بیان اینکه در روز یکشنبه اول آذر، بارش خفیف در برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی و در روز دوشنبه دوم آذر، در خراسان رضوی انتظار می‌رود، ادامه داد: به علت پایداری هوا در روزهای شنبه تا دوشنبه در استان‌های غرب، شمال غرب، مرکز و تهران افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، از روز دوشنبه با نزدیک شدن یک سامانه بارشی به جنوب کشور بارش باران گاهی همراه با رعد و برق در نیمه شرقی خلیج فارس شروع شده و در روز سه‌شنبه به سواحل جنوبی کشور گسترش می‌یابد و سبب بارش باران در استان‌های بوشهر، هرمزگان، جنوب فارس می‌شود.

او افزود: این سامانه در روز چهارشنبه با شدت بیشتری باعث بارش باران در استان‌های مذکور و همچنین جنوب کرمان و شمال سیستان و بلوچستان می‌شود. در روز پنجشنبه نیز این سامانه در جنوب و جنوب شرق کشور فعال خواهد بود. خلیج فارس بویژه نیمه شرقی آن نیز در روز شنبه مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان امروز تهران، صاف و همراه با غبار محلی با بیشینه و کمینه دمای 13 و 3 درجه سانتیگراد است، همچنین آسمان این استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه، صاف، در بعضی ساعات غبارآلود با بیشینه و کمینه دمای 14 و 3 و 15 و 4 درجه سانتیگراد خواهد بود.

20106

کد خبر: 548385

وب گردی

وب گردی