آیت الله هاشمی رفسنجانی: از آرمان های شهدا دفاع و حفاظت کنید

آیت الله هاشمی با تقدیر از صبر و بردباری همه مادران، همسران و خواهران شهدا در جنگ، آنان را زینب های زمانه توصیف کرد و گفت: از راه، مرام و آرمان های شهدای خود دفاع و حفاظت کنید که این مملکت مال شماست و بچه های شما جان خود را داده اند تا ایران، انقلاب و اسلام حفظ بماند.

به گزارش ایسکانیوز, آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی امروز -شنبه- در دیدار جمعی از مادران، خواهران و همسران شهدا و جانبازان 8 سال دفاع مقدس از غرب استان مازندران، شهدا را انسان هایی وارسته و پرنده های خونین بال در فضای جمهوری اسلامی خواند و گفت: از میدان جنگ با شهیر فرشتگان به دیدار معبود در بزم اولیا و انبیا رفتند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری های دلاوری های جوانان استان مازندران در قالب لشکر ویژه 25 کربلا و شهیدان این لشکر، گفت: مازندران در همیشه تاریخ سرآمد بود و در تاریخ دفاع مقدس نیز درخشید و ما می دانیم که جوانان این خطه در جنگ چکار کرده اند!!
فرمانده هشت سال دفاع مقدس خطاب به مادران شهدا که یکی از آنان دو شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: ساده نیست که مادری ثمره زندگی خویش را در راه اعتلای دین و وطن بدرقه کند، در حالی که می داند این سرو ایستاده، جنازه بر می گردد.
وی با تقدیر از صبر و بردباری همه مادران، همسران و خواهران شهدا در جنگ، آنان را زینب های زمانه توصیف کرد و گفت: از راه، مرام و آرمان های شهدای خود دفاع و حفاظت کنید که این مملکت مال شماست و بچه های شما جان خود را داده اند تا ایران، انقلاب و اسلام حفظ بماند.
همچنین در این دیدار خانم زیور زرودی، مادر شهیدان علی و کامبیز زرودی، خانم خدیجه رودگرنژاد، مادر شهید حجت الله شعبانی و مادر دو جانباز، خانم کلثوم داجلری، همسر جانباز قطع نخاعی شهید محمدعلی حکمت پناه و خانم عفت شعبانی، خواهر شهید و همسر جانباز، پور صدیقی، با توضیح درباره صفات اخلاقی عزیزانشان و تاریخ و نحوه شهادت آنها، گفتند: سالهاست که لحظه شماری می کردیم تا همسنگر و فرمانده فرزندان مان را ببینیم.
همچنین مادر شهیدان زرودی، آیت الله هاشمی رفسنجانی را یادگار ارزنده هشت سال جنگ و امین امام و رهبری خواند و گفت: مردم به وجود شما در ایران افتخار می کنند و در هیچ جمعی نیست که از کارها، سیاست ها و خدمات هاشمی رفسنجانی صحبت نشود.
در این دیدار همسر جانباز شهید حکمت پناه، با تشریح دلایل ازدواج خویش با یک جانباز قطع نخاعی، آن هم در سن 16 سالگی، گفت: با خدا معامله کردم و با خود می گفتم وقتی بزرگان انقلاب شکنجه و زندان را تحمل کرده اند، من هم باید به نگه داری یک جانباز افتخار کنم.
خواهر شهید شعبانی نیز با یادآوری ایام شهادت برادرش، گفت: داغ برادر سخت است، اما با راهنمایی های بزرگانی چون شما در راه اسلام و ایران تحمل کردیم و باز هم تحمل می کنیم.
نکته جالب این دیدار خواسته های عمومی مادران شهید بود که از اوضاع نابسامان کشاورزان می گفتند و تاکید می کردند که مسؤولان کشور به کشاورزان غرب استان مازندران که سرانه زمین آنان 1250 متر است، توجه بیشتری کنند.
همچنین در این دیدار که آقای شمس الله شریعت نژاد، نماینده مردم شهرهای تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، آیت الله هاشمی رفسنجانی سؤالاتی از اوضاع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی آن منطقه پرسید که گزارش مبسوطی ارائه شد.
بر اساس این گزارش هدیه آیت الله هاشمی رفسنجانی به مادران، همسر و خواهر شهیدان که نگین انگشتری از سنگ قبر شش گوشه اقا اباعبدالله(ع) بود، اشک را در چشمان آنان جاری کرد و مادر یکی از شهدا، گفت: «آقای هاشمی، اگر فرزندان شهید ما در روز قیامت از ما شفاعت کنند، ما هم از شما شفاعت می کنیم» که «ان شاءالله» آیت الله هاشمی رفسنجانی از دل برخاست و بر زبان آمد.
برنامه های متفاوت از آیت الله هاشمی رفسنجانی، مردی متفاوت در دنیای سیاست ساخته، به گونه ای که همه ابعاد ضروری برای یک جامعه را شامل می شود.

201/201

کد خبر: 548407

وب گردی

وب گردی