حبیبی: حوادث پاریس نمونه‌ای از بازگشت تروریستها به اوطان اصلی خود است

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به حوادث پاریس ،گفت: غرب باید در حمایت از تروریسم به ویژه روابط با کشورهای حامی تروریسم همانند ترکیه، عربستان و قطر تجدید نظر کند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، اظهار داشت: میوه شجره طیبه بسیج را امروز در عراق، سوریه و یمن می‌بینیم اگر بسیج مردمی در این کشورها نبود تروریسم همه چیز را نابود کرده بود.

حبیبی تصریح کرد: بسیج مردمی‌ترین نهاد و نماد مقاومت است، تداوم انقلاب و تحقق ارزش‌های الهی در جامعه ما منوط به حیات طیبه بسیج است. امروز بسیج باید با کادرسازی و تربیت صحیح جوانان آنان را برای عبور از گذرگاه بزرگ و پیچ مهم تاریخ معاصر آماده کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس با حضور 120 گردان رزمی بسیج اظهار داشت: برگزاری مانور الی بیت‌المقدس نشانه اقتدار و امنیت ملی است. ما این اقتدار را مدیون بسیج و نیروهای مسلح می‌دانیم. امروز 2000 گردان بسیجی آماده دفاع از کشور هستند و این واقعاً غرور‌انگیز است.

وی پیروزی‌های ارتش عراق و سوریه را در غلبه بر تروریسم ستود و بیان داشت: امروز غرب باید فکری برای بازگشت تروریست‌ها به موطن اصلی خود بکند. عراق و سوریه موطن اصلی تروریستها نیست.

حبیبی با اشاره به عملیات تروریستی در پاریس گفت: حوادث پاریس نمونه‌ای از بازگشت تروریستها به اوطان اصلی خودشان است. غرب به ویژه اروپا باید فکری برای امنیت شهروندان خود بکند.اعلام حکومت نظامی و محدود کردن آزادی‌های سیاسی دردی را دوا نمی‌کند. غرب باید در حمایت از تروریسم به ویژه روابط با کشورهای حامی تروریسم همانند ترکیه، عربستان و قطر تجدید نظر کند.

وی با اشاره به تصویب قطعنامه شرم‌آور در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران تصریح کرد: عربستان که از حامیان تروریسم است و حکومت در این کشور هیچ نمادی از آزادی و دموکراسی ندارد قطعنامه‌ای را در مورد نقض حقوق بشر در سوریه پیشنهاد می‌کند و این قطعنامه رای می‌آورد. این یک حرکت شرم‌آور است. عربستان 4 سال است با صدور تروریست و سلاح به سوریه یک حکومت قانونی را می‌خواهد سرنگون کند.

وی افزود: عربستان مدتهاست با بمباران وحشیانه از یک رئیس جمهور فراری در یمن دفاع می‌کند و مردم یمن را قتل‌عام می‌کند. او خود بزرگترین ناقض حقوق بشر و حامی تروریسم است چگونه قطعنامه پیشنهادی این کشور رای می‌آورد. نمایندگی‌های غرب در سازمان ملل که به این قطعنامه رای داده‌اند حداقل برای دفاع از شهروندان خود که زیر تیغ تروریست‌ها هستند فکری بکنند.

وی همچنین با اشاره به قطعنامه تکراری و پیشنهادی کانادا علیه ایران گفت: ایران بارها گفته است به این قطعنامه‌های شرم‌آور و تکراری وقعی نمی‌نهد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله اجرای برجام اشاره تاکید کرد: کلیه اقدامات ایران در مورد برجام باید به تصویب هیئت نظارت بر اجرای برجام برسد. تا برای ملت اطمینان حاصل شود که 1+5 به تعهدات خود عمل می‌کند.

وی افزود: حل پی ام دی شرط اساسی ایران برای بازطراحی رآکتور اراک است و تا موقعی که این مسئله حل نشده است نباید کمترین اقدام در این باره صورت گیرد.

حبیبی در مورد ابلاغ سیاستهای کلی محیط زیست از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: با اجرای سیاست‌های کلی محیط زیست باید یک انقلاب و تحول عظیم را در این حوزه شاهد باشیم.

امروز تخریب محیط زیست باید یک جرم تلقی شود. مردم جنوب کشور از گرد و غبار و ریزگردها واقعا در رنج هستند که باید حل شود. مسئله پسماندها و پسابها فوق‌العاده مهم است. گسترش اقتصاد سبز و نهادینه سازی فرهنگ و اخلاق زیست‌محیطی که رهبر انقلاب در ابلاغیه خود مطرح فرمودند باید مورد دقت قرار گیرد. امروز ما در فضای محیط زیست با یک جماعتی روبرو هستیم که به دریا‌خواری، زمین‌خواری، مرتع خوری و… عادت کرده‌اند این تجاوز به محیط زیست است.دولت باید بر اساس سیاست‌های ابلاغی به این تجاوزات خاتمه دهد

وی همچنین در مورد ادعای رسانه‌های اصلاح‌طلب در خصوص بر هم زدن گردهمایی اصلاح‌طلبان در قرچک ورامین بیان داشت: تیترها و واکنش‌های روزنامه‌های دوم خردادی حکایت از کلید زدن یک پروژه دارد. از این نوع پروژه‌ها در ایام انتخابات طی سه دهه گذشته همواره برای مظلوم‌نمایی یک طرف رقابت تدارک دیده می‌شد. اصولگرایان باید هوشیار باشند و در دام طراحی‌های اتاق فکر اصلاح‌طلبان برای مشوه کردن فضای رقابت نیفتند.از سوی دیگر دولت هم باید مراقبت کند تا کسانی که مقدمات فتنه 88 را تدارک دیدند در انتخابات آتی مسئله‌ساز نشوند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین گفت: اربعین میعادگاه انسانهای آزاده از سراسر جهان و به ویژه مسلمان و شیعیان عالم است. راهپیمایی اربعین هر سال با شکوه‌تر از سال پیش انجام می‌شود و نوعی مانور قدرت طرفداران عدالت علیه ستم و ستم‌پیشگی است.

وی با تشکر از مسئولان امر در ایجاد تسهیلات برای مردم جهت حضور در این مانور مقدس اظهار داشت: راهپیمایی اربعین اکنون تبدیل به یک پدیده شده است. جهان این پدیده را زیر ذره‌بین دوربین ها و نزدیک‌بین‌های خود دارد. آنچه در مسیر این راهپیمایی به نمایش در می‌آید همه خوبی‌ها و خیرات و زیبایی‌های عالم است که در کلماتی چون فداکاری، وفای به عهد، ایثار، از جان گذشتگی، شجاعت، ستم‌ستیزی و عدالت‌ورزی قابل تفسیر است. دعا می‌کنیم که با عنایات ویژه الهی راهپیمائی اربعین امسال نیز با شکوه حداکثری صورت پذیرد.

203/201

کد خبر: 548549

وب گردی

وب گردی