اختصاص ۲ میلیارد و ۷۰۰  تومان برای تجهیز مدارس عشایری

مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتبار ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای تجهیز مدارس عشایری برای سال تحصیلی جدید مصوب شده است اما تاکنون پرداخت نشده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، علی نقی یزدان پناه، درباره اعتبار تجهیز مدارس عشایری گفت: این اعتبار به عنوان ردیف ویژه عشایر تصویب شده البته تاکنون محقق نشده است به این دلیل ابلاغیه هایی نیز به استان ها ارسال نشده است.

مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: این اعتبار به عنوان ردیف ویژه عشایر توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.

یزدان پناه گفت: این ردیف را سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تجهیز مدارس اختصاص داده است و در سال های گذشته هم این اعتبارات وجود داشت اما کم بود.

مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای تجهیز مدارس اختصاص دادند که در شهریور ماه همان سال تامین اعتبار شد و میان استان ها توزیع کردیم. با این اعتبار تعداد ۷۴۰ مدرسه به لپ تاب، کامپیوتر و ... مجهز شدند.

او گفت: امسال نیز ۲ میلیارد و ۷۰۰ تومان برای تجهیز مدارس عشایری مصوب شده است که اگر تامین اعتبار شود یک گام اساسی در این دوسال برای تجهیز مدارس برداشته ایم.

یزدان پناه با اشاره به ضرورت وجود تکنولوژی های روز در مدارس عشایری گفت: با توجه اینکه کلاس های دانش آموزان عشایر چند پایه است و دانش آموز پایه ششم هم در میان دانش آموزان ابتدایی وجود دارد باید معلم به صورت عملی آنها را با کامپیوتر به دلیل داشتن درس کار و فن آوری آشنا کند.

او گفت: همچنین معلم با کامپیوتر آموزش چند رسانه ای نیز انجام می دهد، همزمان که با کلاس دومی ها کار می کند می تواند با نرم افزارهایی که در کامپیوتر نصب کرده سوم ها را آموزش دهد یعنی یک معلم دیگر به کمک او می آید.

10104

کد خبر: 548610

وب گردی

وب گردی