رهبر انقلاب:راه مقابله با جریان‌های تروریستی مجال به مردم در فعالیتهای اسلامی و تقویت حرکتهای فکری است

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به روابط نزدیک و دوستانه ایران و ترکمنستان و ظرفیت‌های فراوان موجود برای توسعه همکاری‌های دوجانبه و مقابله با آتش‌افروزی‌ها در منطقه، تأکید کردند: راه مقابله با جریانهای تروریستی و خنثی کردن نفوذ آنها، مجال دادن به مردم در فعالیت‌های صحیح اسلامی و تقویت حرکتهای فکریِ اسلامیِ معتدل و عقلانی است.

به گزارش ایسکانیوز،‌ حضرت آیت الله خامنه‌ای عصر روز یکشنبه در دیدار آقای «قربان‌قلی بردی محمد اف» رئیس‌جمهوری ترکمنستان، دو ملت ایران و ترکمنستان را همسایگانی همچون دو خویشاوند توصیف کردند و با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیتهای فراوان در جهت توسعه همکاریها افزودند: لازم است که با جدیت در جهت اجرای توافقات صورت گرفته گامهای مؤثر و عملی برداشته شود.

رهبر انقلاب، امنیت، رفاه و پیشرفت همسایگان و کشورهای اسلامی را به نفع جمهوری اسلامی خواندند و گفتند: مرزهای ایران و ترکمنستان مرزهای صلح و آرامش و موجب آسایش خاطر طرفین بوده و امکان استفاده از مسیر ایران برای راهیابی به خلیج فارس و دریای آزاد فرصت ارزشمندی برای ترکمنستان است.

ایشان با اشاره به امنیت ایران و ترکمنستان در شرایط پر تنش منطقه، افزایش همکاریها را برای استمرار این وضعیت ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: در تقابل با وحشی‌گری و تروریسم خشن داعش و گروههای تکفیری نظیر آن که به‌نام اسلام این جنایات را انجام می‌دهند، باید به مردم مجال فعالیتهای اسلامی صحیح داده شود و بهترین راه خنثی کردن نفوذ این جریانها، تقویت حرکتهای فکریِ اسلامیِ معتدل و عقلانی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای جنایات وحشیانه جریانهای تروریستی در سر بریدن و سوزاندن انسانها را نشانه بیگانگی کامل این جریانها از اسلام خواندند و تأکید کردند: اسلام، دین برادری، محبت و خیرخواهی برای دیگران است و این جنایات هیچ ربطی به اسلام ندارد.

در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای «قربان‌قلی بردی محمداف» رییس جمهوری ترکمنستان با اظهار خرسندی از سفر به تهران، دیدار با رهبر انقلاب اسلامی را مایه افتخار دانست و افزود: ایران و ترکمنستان همواره از روابط حسنه و تاریخی برخوردار بوده و در غم و شادی یکدیگر شریک هستند و سخن شما مبنی بر اینکه ایران و ترکمنستان نه فقط دو همسایه بلکه دو خویشاوند هستند، موجب تشویق و دلگرمی دولت و ملت ترکمنستان است.

رییس جمهوری ترکمنستان با یادآوری توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی در سفرهای قبلی خاطرنشان کرد: سخنان شما به عنوان رهبری دانا و انسانی متفکر ارزش فراوانی برای ما دارد و عمل به توصیه‌های شما نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است.

وی با اشاره به ظرفیتهای فراوان برای توسعه روابط، به‌ویژه در بخش گاز، حمل و نقل و راه سازی، گفت: پیشبرد پروژه های عمرانی و اقتصادی مشترک ایران و ترکمنستان به نفع کل منطقه است.

رییس جمهوری ترکمنستان با یادآوری سابقه تاریخی و اهمیت جاده ابریشم، افزود: برخی از کشورها علاقه مند هستند تا از طریق ایران و ترکمنستان به دریا وصل شوند.

وی همچنین اوضاع سیاسی منطقه را نامطلوب دانست و با اشاره به جنایتهای گروه تروریستی داعش گفت: داعش و امثال آن بویی از اسلام نبرده اند و متأسفانه توسط برخی دولتها تغذیه و حمایت می‌شوند.

201/201

کد خبر: 548623

وب گردی

وب گردی