نتایج یک نظر سنجی سینمایی منتشر شد

بر اساس نظرسنجی اخیر پایگاه اینترنتی سازمان سینمایی، مهمترین نتایج مدیریت دو ساله دولت یازدهم در حوزه سینما «دیجیتالی کردن سینما» و عبور از شیوه آنالوگ بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، براساس این نظرسنجی موردی که در بازه زمانی مهر و آبان سال 1394 در سایت سازمان سینمایی منتشر شد، مهمترین نتایج دو سال مدیریت سینما در دولت یازدهم مورد سنجش قرار گرفته بود.

در این نظرسنجی گزینه‌هایی شامل؛ «جلوگیری از توزیع میجرها و سالم‌سازی شبکه نمایش خانگی»، «جدایی بخش ملی و بین المللی جشنواره فیلم فجر»، «راه‌اندازی گروه هنروتجربه»، «حمایت از بخش خصوصی در جهت ساخت سالن‌های جدید سینما»، «بازگشایی خانه سینما» و «دیجیتال کردن کلیه سالن‌های سینمای ایران» مطرح شده بود که مجموعاً 360 نفر به آن پاسخ دادند.

نتایج حاصله از داده‌های به دست آمده از پاسخ‌ها در این سنجش نشان می‌دهد که بیشترین طیف با 37/5 درصد بر این نظر هم‌عقیده‌اند که «دیجیتالی کردن سالن‌های سینما» مهمترین نتایج مدیریت دو ساله دولت یازدهم در حوزه سینما بوده است.

به تعبیر دیگر مخاطبان، عبور از شیوه آنالوگ و قالب نوار سلولوئید 35 میلی‌متری را در بخش‌های تولید و فنی و نمایش را مورد تمجید قرار داده‌اند.

همچنین 22/22 درصد نیز معتقد بودند «بازگشایی خانه سینما» مهمترین دستاورد به شمار می‌آید. از سوی دیگر 20/83درصد نیز گزینه «راه اندازی گروه هنروتجربه» را انتخاب کردند.

از سوی دیگر 11/11 درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که «حمایت از بخش خصوصی در جهت ساخت سالن‌های جدید سینما» مهترین نتیجه این دو سال مدیریت بوده و در ادامه 5/5 درصد نیز تاکید کردند که «جدایی بخش ملی و بین المللی جشنواره فیلم فجر» مهترین دستاورد این مقطع بوده است.

در نهایت با کمترین میزان 2/7 درصد مخاطبان بر این نظر استوار بودند که «جلوگیری از توزیع میجرها و سالم‌سازی شبکه نمایش خانگی» مهمترین نتیجه فعالیت حضور مدیران در دو سال نخست بوده است.
503

کد خبر: 548861

وب گردی

وب گردی