وزرای کشور ایران و عراق بر ورود قانونی زائرین اربعین و تسریع در صدور روادید تاکید کردند

عبدالرضا رحمانی فضلی و محمد سالم الغبان وزرای کشور ایران و عراق ضمن تاکید بر همکاری بیشتر جهت تسریع در صدور ویزا برای زائران اربعین، خواستار اهتمام بر ورود همه زائران با مدارک قانونی به عراق شدند.

به گزارش ایسکانیوز، رحمانی فضلی وزیر کشور با محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق تلفنی گفت و گو کرد که طی آن، آخرین اقدامات مربوط به حضور سفر زائران ایران برای مراسم اربعین حسینی مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر کشور در این گفت‌وگو ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات دولت عراق به دلیل همکاری‌ها و اقدامات انجام شده برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین، اعلام کرد: ایران آمادگی لازم برای انجام کمک‌های مورد نیاز به دولت عراق را دارد.

رحمانی فضلی همچنین از دولت عراق جهت تعهدی که برای تامین امنیت کامل زائرین ایرانی داشته‌اند تقدیر و تصریح کرد: در صورت نیاز جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در این خصوص همکاری‌های لازم را انجام دهد.

وزیر کشور تلاش‌های کارکنان سفارت و نمایندگی‌های عراق در ایران را برای صدور وزیر یادآوری کرد و خواستار سرعت بخشیدن به صدور ویزا برای زائرین اربعین حسینی شد.

محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تاکید بر اهمیت تسریع صدور روادید برای زائران اربعین، اعلام کرد: به نمایندگی‌های عراق در تهران دستور داده شده که دفاتر را تعطیل نکنند و این مساله نیز مجددا در دستور پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی از همکاری دولت ایران برای اعزام منظم زائرین ایرانی به عتبات عالیات تقدیر کرد.

در ادامه این گفت‌وگو، وزرای کشور ایران و عراق بر اهتمام بیشتر در راستای اعزام قانونی زوار و جلوگیری از تردد افراد فاقد مدارک قانونی از جمله گذرنامه و ویزا از مرزهای دو کشور تاکید کردند.

محور دیگر این گفت‌وگوی تلفنی ضرورت همکاری و مساعدت بیش از پیش مرزبانان عراقی در فرایند تردد زائرین ایرانی بود که وزیر کشور عراق در این زمینه قول همکاری و مساعدت لازم را به رحمانی فضلی داد.

در این گفت و گو همچنین تاکید شد که با توجه به حجم درخواست‌ها و به منظور فراهم کردن زمینه سفر تدریجی زائرین ایرانی به عتبات عالیات، صدور ویزا تا روزهای منتهی به ٢٨ صفر ادامه یابد که مورد موافقت طرف عراقی قرار گرفت.

201/201

کد خبر: 548973

وب گردی

وب گردی