واکنش محیطزیست به فیلم سلاخی پلنگ / اتفاق برای سال 87 است

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست به هزینه ضرر و زیان کشتن یک قلاده پلنگ اشاره کردو انتشارفیلم سلاخی یک قلاده پلنگ رامربوط به سال جدیدندانست.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا ، علی تیموری در مورد پخش فیلم "سلاخی یک قلاده پلنگ" در شبکه‌های اجتماعی، با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی چون تلگرام از حدود یک سال گذشته شروع به فعالیت جدی کرده‌اند، گفت: فیلم مربوط به سلاخی یک قلاده پلنگ که در تلگرام پخش شده، معلوم نیست که برای ماه‌های اخیر و سال جدید باشد.این موضوع از سوی یگان حفاظت محیط زیست و با همکاری پلیس فتا در حال پیگیری جدی است.

او با بیان اینکه همین شرایط در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس در سنوات گذشته اتفاق افتاده بود و یگان حفاظت محیط زیست طبق ضوابط با آنها برخورد لازم را انجام داد، افزود: درحال حاضر نیز سرهنگ حمیدرضا خیلدار، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با جدیت پیگیر این موضوع است، روز گذشته نیز با پلیس فتا جلسه‌ای در این مورد داشت و اینطور نیست که فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست نسبت به این مساله سکوت کرده باشد، بلکه پیگیر هستند تا براساس قوانین با متخلفین برخورد کنند.

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در سال 92 مطالبات ضرر و زیان کشتن پلنگ را از پنج میلیون تومان به 80 میلیون تومان افزایش داده است، گفت: با افزایش رقم ضرر و زیان دیگر کسی جرأت کشتن یک پلنگ را ندارد چه برسد به این که در سال 94 عده‌ای به صورت خانوادگی به سلاخی یک قلاده پلنگ پرداخته و فیلم آن را پخش کنند.

تیموری با تاکید بر اینکه یگان حفاظت محیط زیست این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کند، افزود: در صورتی که از طریق پلیس فتا به نتیجه‌ای برسیم، طبق قوانین با متخلفین برخورد خواهد شد. متخلف در این زمینه علاوه بر اینکه طبق قوانین مطالبات ضرر و زیان کشتن پلنگ باید 80 میلیون تومان جریمه پرداخت کند، در جنبه عمومی جرم نیز قاضی می‌تواند بین سه تا شش سال برای او حبس در نظر بگیرد که این امر می‌تواند در وقوع چنین تخلفاتی بسیار بازدارنده باشد.

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در استان‌های مرتبط چون فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز از طریق مدیران کل حفاظت محیط زیست استان‌ها مساله این فیلم در حال پیگیری است، گفت: باید متوجه شویم فیلم سلاخی یک قلاده پلنگ مربوط به چه سالی است؟. ممکن است این فیلم مربوط به همان متخلفانی باشد که در سال‌های گذشته با آنها برخورد شده و حالا فیلم آنها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

به گفته تیموری، سازمان حفاظت محیط زیست در یکی، دو سال اخیر برای اولین بار برنامه حفاظت پلنگ ایرانی را به اتمام رسانده است و در سال 95 اجرای این برنامه در دستور کار این سازمان قرار می‌گیرد.

فیلم برای سال 87 است

همچنین سرهنگ حمیدرضا خیلدار فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست نیز در خبری که در سایت سازمان محیط زیست منتشر شده، با اعلام اینکه وقوع جرم به تاریخ 13 مهر1387 توسط فردی به نام جبار کریمی در روستای راشک از توابع شهرستان سپیدار استان فارس بوده است، اظهار کرد: مجرم با نام اصلی جبار کریمی و نام مستعار پژمان در تاریخ 12 آذر 1387 به دادگاه معرفی و محکوم به پرداخت یک میلیون و 600 هزار تومان جریمه نقدی می شود که پس از دریافت جریمه، قرار منع تعقیب برای مجرم صادر می شود.

فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: این اتفاق مربوط به سال های قبل است و باید ردپای آن را در دولت قبلی دنبال کرد و از مسئولین وقت پاسخ خواست.

20106

کد خبر: 549084

وب گردی

وب گردی