دهقان :مراجعه شخصیت‌های سیاسی برای قرارگرفتن در لیست اعتدال و توسعه /ازکاندیداتوری فاطمه هاشمی حمایت می‌کنیم 

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه پیرامون رایزنی انتخاباتی برای بستن لیست گفت :با توجه به اقبال جامعه  به گفتمان اعتدال  از سوی شخصیت های  اصلاح طلب و اصولگرا  و معتدل مورد توجه واقع شده ایم  و شخصیت هایی از این سه جریان مذکور به اعضای شورای مرکزی مراجعه کرده اند تا بتوانند در لیست  انتخاباتی اعتدال و توسعه قرار گیرند.

غلامعلی دهقان در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز، با بیان اینکه فضای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی زمانی تنورش گرم میشود که وضعیت نامزدهای انتخاباتی از سوی شورای نگهبان مشخص شده باشد گفت: با این حال در اکثر استان ها فعالیت های انتخاباتی رقبا به تدریج شروع شده و در تهران نیز ارائه لیست های احتمالی در هفته گذشته نشانه به جریان افتادن تدریجی رقابت هاب انتخاباتی است .

وی با تاکید بر اینکه لیستهای اعلام شده از سوی مسقلین و معتدلین و اصلاح طلبان در حد گمانه زنی است افزود : پارامتر های احراز و عدم احراز نامزدهای انتخابات توسط شورای نگهبان در بهمن ماه مشخص می‌ شود که البته در آن زمان است که انتخابات به نقطه حساس خود می رسد.

حزب اعتدال و توسعه با معتدلها تعامل سازنده دارد

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به اینکه حزب متبوعش به چه جمع بندی تا کنون رسیده است ، گفت : در شرایط فعلی که گفتمان اعتدال از خرداد 92 مورد اقبال توده مردم قرا گرفته است حزب اعتدال و توسعه تلاش خواهد کرد تا در راستای تقویت رویکرد اعتدالی در کشور شخصیت های معتدل را در فراسوی یک جناح خاص به مردم معرفی کند .

وی در ادامه تصریح کرد:چشم انداز آینده را اینگونه می توان پیش بینی کرد که حزب اعتدال و توسعه با معتدلین عرصه سیاسی کشور اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و مسقلین معتدل تعامل سازنده و مثبت زیادی خواهد داشت و در این راستا گام هایی برداشته و کارهای بیشتری را بعد از تایید صلاحیت نامزدهای مجلس بر می دارد .

دهقان با اشاره به ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه گفت: ستادهای انتخاباتی حزب فعال و چند جلسه با حضور اعضای شورای مرکزی برگزار شده است و کمیته های این ستاد هم فعالیت‌های خود را شروع کرده اند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به فعالیت ستاد های انتخاباتی حزب متبوع خود گفت: اعضای ستاد انتخابات مشخص و کمیته ها شکل گرفته و فعالیت های خود را شروع کردند و در تعامل با اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل نیز هستیم و فکر می کنیم در بخش قابل توجهی از استان ها با معتدلان جریان های سیاسی به اجماع برسیم و پیش بینی مان در تهران این است که همپوشانی قابل توجهی با این نیروهای ذکر شده خواهیم داشت.

مراجعه معتدلان، اصلاح طلبان و اصولگرایان برای قرار گرفتن در لیست

وی در پاسخ به اینکه آیا رایزنی با احزاب اصولگرا داشته اید، تصریح کرد: با توجه به اقبال جامعه به گفتمال اعتدال از سوی شخصیت های اصلاح طلب و اصولگرا و معتدل مورد توجه واقع شده ایم و شخصیت هایی از این سه جریان مذکور به اعضای شورای مرکزی مراجعه کرده اند تا بتوانند در لیست انتخاباتی اعتدال و توسعه قرار گیرند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد :تصمیم گیری برای قراردادن افراد در لیست انتخاباتی اعتدال و توسعه منوط به تایید صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان و سپری شدن مراحل قانونی است .

وی در تصریح اینکه مصداق خاصی در بحث سرلیستی اعتدال و توسعه در نظر گرفته شده یا خیر، بیان کرد : از آنجایی که اعتدال و توسعه همیشه خود را پرچمدار جریان سیاسی میانه رو کشور معرفی کرده و در سالهای غربت گفتمان اعتدال طی 14 سال پیش از خرداد 92 پرچمدار گفتمان اعتدال بوده است تلاش خواهیم کرد برای حفظ هویت اعتدالی مجموعه اگر از اعضای شورای مرکزی حزب افرادی کاندید شوند و مورد تأیید قرار گیرند سر لیستی این افراد در اولویت است.

ازکاندیداتوری فاطمه هاشمی حمایت می کنیم

غلامعلی دهقان سخنگو و عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به اینکه پیش از این به سر لیستی فاطمه هاشمی اشاره‌ای شده آیا حزب در این زمینه به تصمیم نهایی رسیده است، گفت: حزب اعتدال و توسعه از کاندیداتوری خانم هاشمی حمایت خواهد کرد.منتظر فرایند ثبت نام و مراحل قانونی بعد از آن هستیم.

وی همچنین در ارتباط با اینکه اعتدال و توسعه شخص دیگری را برای سرلیستی در نظر دارد که شورای مرکزی نسبت به آن وحدت نظر داشته باشند گفت: از آنجایی که در حال حاضر همه چیز در ابهام است نمی توان در مورد سر لیستی فردی با قطعیت صحبت کرد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در رابطه با اینکه فعالیتی در خصوص انتخابات مجلس خبرگان دارند یا خیر ، گفت: با توجه به شرایط کشور و اهمیت مجلس خبرگان از یادگار امام درخواست کردیم که در انتخابات خبرگان شرکت کند که البته حضور ایشان در خبرگان منوط به تصمیم گیری او است. اما همانطور که اشاره شد در گردهمای اعضای حزب اعتدال و توسعه در حسینیه جماران اعضای حزب یک صدا از ایشان درخواست کردند تا در انتخابات شرکت کنند و امیدواریم ایشان هم به این جمع بندی برسند.

دهقان با اشاره به اینکه مجلس خبرگان جایگاه حائز اهمیتی در عرصه تصمیم گیری نظام سیاسی کشور دارد گفت: حضور مجتهدی جوان، خوشفکر و اصیل و نوگرا می تواند سبب تضمین هر چه بیشتر نظام و انقلاب شود.

حادثه قرچک ورامین جای نگرانی دارد

وی با اشاره به لغو همایش ها و متشنج کردن گردهمایی چهره‌های سیاسی با توجه به گسترش فعالیت ها و سخنرانی ها در آستانه انتخابات بیان کرد: آنچه که در قرچک ورامین برای گردهمایی اصلاح طلبان با حضورحجت الاسلام موسوی لاری اتفاق افتاد جای نگرانی دارد و امیدواریم دلواپسان بیش از گذشته به منافع ملی و مشارکت حداکثری فکر کنند و منافع جناحی خود را کنار بگذارند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه انتخابات به شور و نشاط تمام جریان های سیاسی نیاز دارد تأکید کرد: اما فکر می کنم آنچه در شیراز و حمله به آقای مطهری اتفاق افتاد می تواند در گردهمایی‌های دیگر هم رخ دهد که باید طی مراحل قانونی با نیرو های خودسر و قانون گریزان برخورد کرد.

203/201

کد خبر: 549232

وب گردی

وب گردی