نقش رسانه ها در روند پویش علمی دانشگاه آزاد اسلامی

شورای راهبردی ارتباطات و اطلاع رسانی با حضور دکتر میرزاده و اعضا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مجید رضاییان مشاور رییس دانشگاه و دبیر شورای راهبردی ارتباطات و اطلاع رسانی درباره مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: در جلسه امروز، درباره تعامل متقابل رسانه ها و دانشگاه آزاد اسلامی مباحثی مطرح شد، دکتر میرزاده نیز در این باره نکاتی را مطرح کردند.

او با اشاره به دیدگاه های دکتر میرزاده درباره نحوه تعامل با رسانه ها گفت: رییس دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است، رسانه ها می توانند در محور برنامه های دانشگاه به طور فعال ورود پیدا کرده و درباره رویدادهای علمی دیدگاه های تحلیلی، خبری و آزاداندیشانه خود را منعکس سازند.

دکتر رضاییان گفت: ایشان همچنین معتقد است رسانه ها می توانند با نگاه باز و آزاد خود به روند پویش علمی دانشگاه کمک کرده و دانشگاه نیز می تواند از این دیدگاه ها به عنوان معیاری زیرساختی در تدوین و تنظیم سند راهبردی اطلاع رسانی استفاده کند.

مشاور رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دیگر گفته های دکتر میرزاده در این جلسه، اظهار داشت: همان گونه که دکتر میرزاده نیز به آن اشاره داشتند، دانشگاه طی دو سال گذشته مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرد تا بر برخی مشکلات فائق شود، به عنوان مثال اصلاح هرم هیات علمی و تبدیل علم به ثروت از جمله چالش هایی بود که وی در ابتدای قبول مسئولیت خود با آن روبرو بود.

او گفت: به همین خاطر برنامه جذب 20 هزار عضو هیات علمی و تاسیس شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفت تا این مشکلات برطرف شود.

دکتر رضاییان گفت: در این جلسه همچنین دکتر میرزاده به توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر 56درصد بار تحصیلات تکمیلی نیز بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است که تا پایان سال جاری به 60درصد خواهد رسید.

او با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه مصوب شد اجزای سند راهبردی که در طرح پیشنهادی هست، بررسی و طرح پیشنهادی در جلسه آینده شورا مطرح شود.

20104

کد خبر: 549474

وب گردی

وب گردی