دین پرست:حضور 400 مستندساز برای ثبت حماسه راهپیمایی بزرگ اربعین در عراق

 سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی از اعزام 220 روحانی برای انجام امور فرهنگی و تبلیغی به عراق خبر داد و گفت: 400 گروه مستند ساز در مسیر راهپیمایی و مراسم اربعین حسینی در کربلا اقدام به تولید برنامه می کنند و این حماسه بزرگ ثبت می شود.

به گزارش ایسکانیوز، بابک دین پرست روز چهارشنبه با تشریح فعالیت های کمیته فرهنگی و آموزشی این ستاد افزود: بیش از 36 میلیون پیامک با مضامین فرهنگی از طریق اپراتورهای تلفن همراه برای زایران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی ارسال شده است.


وی یادآور شد: بیش از دو میلیون محصول فرهنگی تهیه و در حال توزیع بین زایران است.


سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی به اهمیت ثبت حماسه حضور زایران در اربعین امسال اشاره کرد و گفت: تعداد 400 گروه مستند ساز در مسیر راهپیمایی و مراسم اربعین حسینی در کربلا اقدام به تولید برنامه خواهند کرد.


دین پرست یادآور شد: از ابتدای ماه صفر تا شامگاه گذشته (سه شنبه شب) 527 هزار و 552 نفر برای شرکت در همایش عظیم سوگواری اربعین حسینی از مرزهای سه گانه کشور خارج شده اند.


وی تصریح کرد: طی روز گذشته تا ساعت 18، تعداد 127 هزار و 172 نفر از کشور خارج شده که 64 هزار و 144 نفر از این افراد از مرز مهران، 32 هزار نفر و 581 نفر از مرز شلمچه و 30 هزار و 447 نفر از مرز چذابه راهی عتبات عالیات شده اند.


سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین درمورد صدور گذرنامه جدید برای زایران عتبات گفت: روز گذشته 20 هزار و 256 جلد گذرنامه توسط نیروی انتظامی صادر و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.


دین پرست درمورد دیگر فعالیت های کمیته فرهنگی و آموزشی این ستاد نیز اظهارداشت: اولین سوگواره اربعین حسینی «ابرات» شامل عکس، دلنوشته ها، قطعات ادبی، سفرنامه، مستند و فیلم کوتاه نیز همزمان با ایام اربعین سال جاری برگزار می شود.

203/201

کد خبر: 549483

وب گردی

وب گردی