بی‌ اطلاعی مسئولان از توقف 10 روزه خرید شیرخام

در حالی رئیس اتحادیه دامداران کشور از توقف خرید 1440 تومانی شیرخام از ده روز پیش خبر داده که مسئولان سازمان تعاون روستایی ایران با اظهار بی اطلاعی از این رخداد، می گویند، تصمیمی برای قطع خرید تضمینی شیر خام دامداران گرفته نشده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، علیرضا عزیزاللهی رئیس جدید اتحادیه دامداران کشور که مسئولیت اجرای طرح خرید تضمینی شیر خام دامداران را از سوی سازمان تعاون روستایی برعهده دارد اعلام کرد که "طرح خرید حمایتی شیرخام با قیمت 1440 تومان به‌ علت تأمین نشدن اعتبار بیش از 10 روز است که متوقف شده است."

محمدرضا ملاصالحی، مدیرکل اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی دراین باره گفت: سازمان تعاون روستایی کشور در این زمینه باید پاسخگو باشد.

سیدمهدی کلاته رحمانی، قائم مقام مدیر عامل سازمان تعاون روستایی نیز درپاسخ به اینکه آیا خرید تضمینی شیر خام قطع شده است یا خیر؟ گفت: معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه پاسخ می‌دهد.

وی، افزود: تا جایی که من مطلع هستم، خرید تضمینی شیرخام قطع نشده است و مقام مسئولی نیز اعلام نکرده که خرید تضمینی شیر خام قطع شده است یا باید قطع شود.

رحمانی درباره اعلام رئیس جدید اتحادیه دامداران کشور مبنی بر "قطع 10 روزه خرید تضمینی شیرخام" گفت: بنده از این موضوع بی خبرم و تیم بازرگانی مجموعه ما در این زمینه پاسخگو است.

حسین مهدی دوست، معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی هم درباره توقف خرید تضمینی شیرخام، اظهار کرد: "هنوز تصمیمی برای قطع خرید تضمینی شیر خام دامداران گرفته نشده است."

وی، همچنین از پاسخگویی بیشتر در این زمینه و اینکه چرا 10 روز است که شیر خام فسادپذیر دامداران خرید تضمینی نمی‌شود، خودداری کرد.

گفتنی است، معاون برنامه ریزی وزیر جهاد کشاورزی نیز روز گذشته اعلام کرد که طبق دستور وزیر جهاد به سازمان تعاون روستایی، این سازمان باید شیرخام مازاد را از تولیدکنندگان خریداری کند و این طرح در حال حاضر ادامه دارد.
401401

کد خبر: 549559

وب گردی

وب گردی