رونق دوباره گیشه این بار با انیمیشن «شاهزاده روم»

هفته اول آذر ماه در حالی آغاز شد که «شاهزاده روم»، توانست پس از مدت ها سینمای ایران را از رکو د خارج کند و با فروش هفتگی نزدیک به 400 میلیون تومان، به گیشه سینماها رونق دوباره ای دهد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسکانیوز، در فروش هفته اول آذر ماه، 4 فیلم توانستند فروش خود را به بیش از 100میلیون تومان برسانند.

در جدول هفتگی فروش، فیلم «محمدرسول الله (ص)» به کارگردانی مجید مجیدی پس از سه ماه اکران همچنان در صدر پر فروش های هفته قرار دارد، این فیلم در هفته ای که گذشت طبق چند هفته اخیر توانست نیم میلیارد تومان بفروشد تا در مجموع فروش کل آن به 12 میلیارد و 500 میلیون تومان برسد.

تهیه و پخش این فیلم برعهده شرکت « نور تابان» است.

در خلاصه داستان فیلم مجیدی آمده است: داستان فیلم کودکی پیامبر اسلام است اما قصه از روزهای آخر شعب ابوطالب آغاز می‌شود، حدود ۲۰ دقیقه زمان حصر پیامبر اکرم (ص) در شعب ابوطالب خواهد بود و سایر صحنه‌ها به صورت فلاش بک قبل از تولد تا مقطع ۱۲ سالگی پیامبر اکرم (ص) است.

گروه بازیگران:علیرضا شجاع نوری در نقش عبدالمطلب، مهدی پاکدل در نقش ابوطالب، ساره بیات در نقش حلیمه سعدیه، مینا ساداتی در نقش آمنه بنت وهب، محسن تنابنده در نقش ساموئل یهودی، داریوش فرهنگ در نقش ابوسفیان، رعنا آزادی‌ور در نقش ام جمیل، حمیدرضا تاج دولت در نقش حمزه، صادق هاتفی در نقش بحیرا ، محمد عسگری در نقش ابولهب، هدایت هاشمی در نقش حناطه، نگار عابدی در نقش همسر حناطه، پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش فاطمه بنت اسد، جعفر قاسمی در نقش حارث شوهر حلیمه

در مقام دوم پرفروش های هفته، فیلم «شاهزاده روم» به کارگردانی هادی محمدیان قرار می گیرد، این فیلم در هفته ای که گذشت با نزدیک به 400 میلیون تومان فروش گیشه سالن های سینما را رونق دوباره ای بخشید.

سه هفته از اکران این فیلم می گذرد و با 110 سالن سینمایی که در اختیار دارد تاکنون حدود 830 میلیون تومان فروخته است.

خلاصه داستان:انیمیشن «شاهزاده روم» قصه عاشقی و دلدادگی بانویی پاکدامن و مسیحی از سلاله شمعون از حواریون حضرت مسیح(ع) است که با مردی از نوادگان پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) ازدواج می‌کند و ثمره این ازدواج فرزندی نیک سرشت است که در آینده‌ای نزدیک، جهان را پر از عدل و داد می کند.

تهیه کنند«شاهزاده روم» حامد جعفری بوده و پخش آن را حوزه هنری انجام می دهد. زمان این انیمیشن 76 دقیقه است.

پس از «شاهزاده روم»، فیلم «جامه دران» در رتبه سوم پرفروش های هفته است، این فیلم اولین ساخته حمیدرضا قطبی است که جمال ساداتیان تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد، «جامه دران» در هفته ای که گذشت توانست تعداد سالن های نمایش دهنده اش را افزایش دهد و به 50 سالن برساند.

فروش «جامه دران» در هفته اول آذر ماه به 150 میلیون تومان رسید تا فروش کل این فیلم تا کنون پس از دو هفته اکران بیش از 300 میلیون تومان باشد.

خلاصه داستان:داستان فیلم سه اپیزودی «جامه‌دران»، درباره زنی به نام شیرین است که در مراسم ختم پدرش به روابط جدیدی در زندگی او پی می‌برد و حقایقی تازه را کشف می‌کند.

بازیگران:مهتاب کرامتی،باران کوثری،‌ مصطفی زمانی،‌ پگاه آهنگرانی، افسر اسدی، محمود بهروزیان، فرزانه نشاط‌خواه و الهام نامی و...

پخش این فیلم برعهده «بشرا فیلم» است.

اما در رده چهارم پر فروش های هفته فیلم «شیفت شب» به کارگردانی نیکی کریمی قرار می گیرد که بیش از 100 میلیون تومان فروخت، یک هفته از اکران این فیلم می گذرد و 28 سالن سینما، سهم این فیلم از سینماهای کشور است.

فروش این فیلم در مجموع تا کنون 125 میلیون تومان است.

خلاصه داستان:روایت زنی به نام ناهید است که در خیابانهای تهران به دنبال شوهرش می‌گردد تا راز زندگی‌شان را کشف کند.

بازیگران:محمدرضا فروتن، لیلا زارع، سحر قریشی، امیرحسین آرمان، ترلان پروانه، اکبر رحمتی، روح‌الله محرابی، سعیده عرب، شایان خلیلی، امیر آقایی، گوهر خیراندیش، یاس نوروزی

مدت زمان «شیفت شب» 100 دقیقه بوده و پخش آن بر عهده «رسانه فیلمسازان» است.

503

کد خبر: 549637

وب گردی

وب گردی