صفوی: هدف قرار دادن هواپیمای روس برای ترکیه هزینه بالایی خواهد داشت

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: راهبرد ترکیه در حمایت از تروریست‌های اجاره‌ای و هدف قرار دادن هواپیمای روسیه، تبعات جدی برای این کشور به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری که در اجتماع بزرگ 10 هزار نفری گرادن‌های امام حسین(ع)، امام علی(ع)، بیت‌المقدس و کوثر بسیجیان استان اصفهان با عنوان شکوه ایستادگی سخن می‌گفت، با اشاره به تدبیر حضرت امام(ره) در صدور فرمان تشکیل بسیج مستضعفین، گفت: فرمان تشکیل بسیج مستضعفین در پنجم آذر ماه سال 58 توسط حضرت امام بیانگر دید الهی و دور اندیشی حکیمانه و آینده‌نگری ایشان نسبت به حوادث، رخدادها و فراز نشیب‌های پیش روی انقلاب کبیر اسلامی ملت بزرگ ایران بود.

وی افزود: چالش‌های سه دهه گذشته نشان داد اگر قدرت بسیج نبود چه بسا سرنوشت انقلاب و کشور به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا اضافه کرد: بسیجیان و پاسداران مومن، دلاور و خردمند استان اصفهان طی 36 سال گذشته در میدان‌های سرنوشت‌سازی همچون آزادی کردستان از دست ضد انقلاب مسلح و هشت سال دفاع مقدس درخشان‌ترین کارنامه افتخار آفرین و پیروزی را به خود اختصاص داده‌اند.

سرلشکر صفوی با اشاره به ماهیت و توانمندی‌های بسیج، گفت: ماهیت و توانمندیهای مختلف بسیج برای آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی تبدیل به معمایی بزرگ و غیر قابل حل شده است، بصورتیکه تمامی محاسبات آنها را برای تسلط بر ملت ایران خنثی نموده است.

سرلشکر صفوی با تحلیل شرایط سیاسی و امنیتی منطقه، گفت: در این جنگ خانمانسوز، فقط در سوریه 250 هزار نفر کشته شده‌اند و جمعیت 9 میلیون نفری از سوریه و عراق آواره شده‌اند و برخی به خارج از شهرها و برخی‌ها به شهرهای امن مانند بغداد و دمشق پناه آورده و زیر چادر با وضعیت اسف باری زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: در این جنگ ناعادلانه دو جبهه وجود دارد. در یک جبهه به رهبری امریکا و رژیم صهیونیستی، عربستان، ترکیه و اردن و در جبهه دیگر به رهبری ایران ، روسیه ، عراق ، سوریه و حزب الله لبنان قرار دارند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به هدف قرار داده شدن هواپیمای نظامی روسیه توسط ارتش ترکیه اظهار داشت:
حادثه اخیر و زدن هواپیمای سوخو 24 روسیه در فضای سوریه اگر چه یک حادثه تاکتیکی است ولیکن تبعات استراتژیکی پیدا خواهد کرد و مطمئنا در این حادثه ترکیه ضرر خواهد کرد ، چرا که علاوه بر کمک پنج ساله به تروریستهای اجاره ای و ایجاد نا امنی در سوریه و عراق ، در این حادثه مرتکب اشتباه استراتژیک شده است و قطعا این موضوعات برای ترکیه هزینه بالایی در پی خواهد داشت.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رمز اثر گذاری و ماندگاری بسیج گفت:
رمز موفقیت و ماندگاری و اثر گذاری بسیج ، قدرت انعطاف پذیری آن متناسب با نیازمندیهای انقلاب و کشور و حضور در عرصه های سازندگی ، علمی ، فرهنگی و دفاعی و امنیتی است.

وی با اشاره به انتظارات از بسیج گفت: از بسیج انتظار می رود تا در جلوگیری از انحرافات در جامعه با بکارگیری ظرفیت عظیم خود در حوزه های هنری ، فرهنگی و اجتماعی پیشگام باشد ودر محیط های کاری مانند مدرسه و دانشگاه و در محلات و روستاها و کارخانجات ، نقش آفرینی فرهنگی کند.

201/201

کد خبر: 549656

وب گردی

وب گردی