تایید جان باختن دو زائر ایرانی در عراق/ تجمع زائران بدون ویزا در مرزهای عراق

رئیس سازمان حج و زیارت از تجمع بیش از 1000 زائر بدون ویزا در مرزهای خروجی ایران خبر داد و در ادامه جان باختن دو زائر ایرانی در عراق را بر اثر سانحه تصادف را تایید کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا سعید اوحدی درباره سانحه تصادفی که روز گذشته در «حله» رخ داد، افزود: بر اثر برخورد یک دستگاه تریلی با خودرو «ون» حامل زائران ایرانی در حله عراق، متاسفانه دو تن کشته و هشت نَفَر دیگر مجروح شدند که عملیات مربوط به انتقال آنها به کشور درحال انجام است.

او پس از بازدیدی که روز گذشته از مرزهای مهران، چذابه و شلمچه داشت، از ترافیک سنگین جمعیت در مرز مهران خبر داد و توصیه کرد که در صورت امکان زائران اولویت خود را برای خروج از کشور به مرزهای چذابه و شلمچه و پس از آن به مهران اختصاص دهند.

او خدمات‌رسانی به زائران را در سه مرز، در سطح عالی توصیف کرد و افزود: مشکلی که باعث کندی حرکت حرکت زائران شده، حضور افراد فاقد ویزا است. در مرز مهران شاهد تجمع حدود هزار زائر بودیم که بدون ویزا به این گذرگاه مراجعه کرده بودند، تعدادی از آنها آمده بودند که از مهران ویزا بگیرند، درصورتی که بارها گفته شده این امکان در مرزها وجود ندارد.

اوحدی افزود: تعدادی از این زائران مجبور شدند به شهرهای خود برگردند. گروه دیگری هم بودند که به شایعات توجه نشان داده و به مرز آمده بودند که شاید بدون ویزا اجازه خروج دریافت کنند.

او همچنین با اشاره به حضور حدود ٨٠٠ زائر بدون ویزا در گذرگاه‌های چذابه و شلمچه، ادامه داد: در بازدیدهای مرزی، شاهد حضور گروهی ٣٠٠ نفره از اصفهان و شیراز بودیم که به شخصی به عنوان مدیر گروه پول و گذرنامه داده بودند تا ویزا بگیرد و گروه جلوتر و بدون ویزا به مرز مراجعه کرده و سه روز هم معطل مانده بود. تجمع این أفراد هم سبب آزار خودشان می‌شود وروند حرکت و خدمات‌رسانی به زائران اصلی را هم کند می‌کند.

او در ادامه با اعلام اینکه تا کنون بیش از ٦٠٠ هزار زائر ایرانی وارد خاک عراق شده‌اند، از موافقت دولت عراق با افزایش زمان صدور ویزا تا ٩ آذرماه خبر داد و گفت: روزانه نزدیک به ١٠٠ هزار ویزای عراق در کنسولگری‌ها و دفاتر راه‌اندازی شده به این منظور صادر می‌شود. میانگین زمان صدور هر ویزا سه تا چهار روز است اما اگر هر دفتر و کنسولگری عراق روزانه 2000 ویزا صادر کند، زائری از این سفر محروم نمی‌ماند.

105105

کد خبر: 549714

وب گردی

وب گردی