نجفی: تیم دانشگاه آزاد اسلامی بازوی ورزش قهرمانی کشور است

صدف خالقی-عرفان محمدی- سرپرست تیم واترپلو دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد برای ورزش قهرمانی کشور حکم شجرطیبه را دارد.

علیرضا نجفی با حضور در ایسکانیوز در مورد شرایط تیم واترپلو دانشگاه آزاد اسلامی گفت و گویی با خبرنگاران ما داشت که ماحصل آن را در زیر می خوانید:

** شرایط تیم واترپلو و عملکردش در این چند سال چطور بوده است؟

شرایط تیم که خداراشکر خیلی خوب است. عملکرد امسال هم تا به این جای کار خوب بوده ،متأسفانه هفته گذشته بعد از 530 روز یک شکست را پشت سر گذاشته ایم که آن هم مسائل پشت پرده باعث آن شکست شد،آخرین باخت ما به سال 92 برمی گردد. سال پیش بدون شکست توانستیم قهرمان لیگ شویم و همه تلاشمان این است تا امسال هم به روند پیروزی و قهرمانی هایمان ادامه دهیم.

** تفاوت اصلی تیم دانشگاه آزاد اسلامی با دیگر تیم ها در چیست؟

مهم ترین عامل حمایت های دانشگاه آزاد و کادر قوی است که باعث موفقیت در تیم های دانشگاه شده است.تیم دانشگاه در سال 92 که دکتر حمید میرزاده ، دادکان را به عنوان معاونت ورزشی دانشگاه منصوب کرد دوباره تشکیل شد. در سال 2010 قهرمانی جام باشگاه های آسیا را از آن خود کردیم. امسال هم در جلسات متعدد با محمد دادکان و کارشناسی هایی که انجام شد، می توان این ضمانت را داد که تیم ما اصلی ترین مدعی قهرمانی است.

** لیگ واترپلو را چگونه می بینید؟

لیگ واترپلو یکی از قدیمی ترین لیگ های حال حاضر کشور است. 25 دوره تشکیل شده که یکی از ریشه دار ترین ورزش ها محسوب می شود که تیم دانشگاه آزاد 18 دوره در این رقابت ها حضور داشته است.بعد از تشکیل شدن دوباره تیم با توجه به این که بیشتر بازیکنان در دسترس نبودند و با تیم های دیگر قرار داد داشتند،با غیرت بازیکنان حاضر در تیم سوم لیگ شدند. سال پیش هم موفق شدیم مستقیم سهمیه آسیایی را کسب کنیم.

** چه عواملی باعث شده تا تیم دانشگاه چنین پیشرفت چشم گیری داشته باشد؟

مدیریت ورزشی مهم ترین عامل برای موفقیت تیم های مختلف دانشگاه آزاد است. من علاوه بر این که سرپرست واترپلو هستم،در باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه هم فعالیت دارم و مسئول کمپ های تمرینی هستم.مدیریت منسجم، تمرینات منظم باعث می شود سرمربیان یا بازیکنان دیگر دغدغه مالی نداشته باشند، تمرکزشان را روی مسابقات و تمرینات می گذارند و سریع تر به شرایط ایده آل می رسند و موفق می شوند.

** امکانات واترپلو دانشگاه آزاد در چه سطحی است؟

واترپلو بهترین امکانات را دارد، کمپ های تمرینی تیم دانشگاه آزاد خیلی بهتر از تیم ملی است.در حال حاضر یک جفت دروازه آنتی در ایران است، برندی که در المپیک از آن استفاده می شود در استخر علوم تحقیقات محل تمرین تیم دانشگاه آزاد اسلامی است.این دروازه ها را سال 89 محمد دادکان خریداری کرده است.

** مدیریت دادکان را چطور ارزیابی می کنید؟

دکتر حمید میرزاده بهترین گزینه را برای معاونت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرده است. من در جریان برنامه هفتگی دکتر میرزاده هستم؛ او در برنامه اش ساعت ورزشی مشخص دارد که به طور جدی و با کیفیت آن را دنبال می کند، انتخاب دادکان که برند اول ورزش جامعه است روحیه مضاعف به تیم و بازیکنان می دهد. ما در گذشته اداره کل تربیت بدنی بودیم،زیر نظر معاونت دانشجویی فعالیت داشتیم که مشکلات زیادی را متحمل می شد.دادکان معاونت ورزشی را به وجود آورد،پس از آن هم با وجود مشکلاتی که بعد از ادقام حوزه ها صورت گرفت این مرکز را پایدار نگه داشت که خودش یک امتیاز برای ورزش دانشگاه حساب می شود.هیأت رئیسه بازی هایمان را پیگیری می کنند و از نزدیک اکثر مسابقات را تماشا می کنند که این امر باعث می شود بازیکنان با دل گرمی بیشتری پا به میدان بگذارند.

** شما چندسالی است که با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارید،فکر می کنید چه نقشی در پیشرفت ورزش قهرمانی ایران داشته اید؟

خیلی سوأل به جا و خوبی بود، دانشگاه آزاد برای ورزش قهرمانی کشور حکم شجرطیبه را دارد. تصور کنید چقدر پول خرج فوتبال می شود! تیم دانشگاه همان مبلغ را در 20 رشته مختلف مانند: گلبال، شمشیربازی، ووشو و... را ساپورت می کند.اگر حمایت های دانشگاه آزاد و مسئولان نبود این گونه رشته ها در عرصه های ملی به جایی نمی رسیدند. تیم منشأ اصلی حمایت از ورزشکاران است، همین پشتیبانی ها باعث می شود بازیکنان مشکلی برای زندگی روزمره خود نداشته باشند و همه تمرکزشان به بازی ها و تمرینات شان باشد و به نتیجه دلخواه برسند. ورزش دانشگاهی بازوی ورزش قهرمانی کشور محسوب می شود.

**آیا آکادمی های ورزش های آبی عملکرد خوبی دارند؟

خیر،متأسفانه آکادمی فعال یا باشگاهی نداریم که علم استعدادیابی را داشته باشند و بازیکنان جوان را کشف کرده و به تیم ها تزریق کنند. امسال شهیدی پور سرمربی تیم واترپلو دانشگاه آزاد با یک نوجوان که متولد 1379 می باشد قرار داد سه ساله بسته که یکی از استعداد های این فصل است.تیم دانشگاه آزاد اسلامی تیم اول کشور محسوب می شود که یکی از تأثیرگذارترین ها برای پیکربندی تیم ملی ایران است.از مهم ترین عواملی که بازیکنان به تیم ملی دعوت می شوند مورد تایید بودن در تیم اول کشور می باشد.

** حرف آخر...

تشکر می کنم از شما که وقتتان را در اختیار ما گذاشته اید و پای صحبت های ما نشستید. امیدوارم به امید خدا و همت بچه ها و کمک های کادر فنی امسال هم قهرمان شویم.امسال رقابت های سختی در آسیا خواهیم داشت،القادسیه کویت میزبان مسابقات است. ما هم به دنبال جذب چند بازیکن خارجی هستیم تا تیم مان را تکمیل کرده و با قدرت به مصاف حریفان برویم.تمام سعی مان را می کنم تا موفق شویم.

604/605/601

کد خبر: 549815

وب گردی

وب گردی