علیزاده: در بخش اجرای برنامه های فستیوال های پسران و دختران موفق بوده ایم

رئیس آکادمی ملی فوتبال گفت: ساختارهای جهانی برای ارزیابی فعالیت فدراسیون ها، معیار و استانداردهای خاص خود را دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال؛ محمد حسین علیزاده ، رئیس آکادمی ملی فوتبال گفت: همواره این سوال مطرح است که علیرغم فضای رسانه ای داخل کشور که فوتبال را مخاطب قرار می دهند و از ابعاد مختلف رویدادهای گوناگونی را بررسی می کنند و نسبت به نقادی این رشته، اظهار نظر های متفاوتی دارند و در نهایت بر اساس اظهار نظر ها، به این موضوع می رسیم که فوتبال وضعیت چندان مناسبی ندارد اما علیرغم این فضای موجود، چرا فدراسیون فوتبال در دو دوره قبل بهترین فدراسیون آسیا و دو دوره نیز عنوان کاندیدای بهترین فدراسیون( صرف نظر از انتخاب شدن و یا نشدن) را به خود اختصاص داده است ؟
وی ادامه داد: کشورهای صاحب نامی داریم که تلاش می کنند و با توجه به سرمایه گذاری های بالا در این رشته، انتظار می رود که آنها در بین سه کشور نامزد دریافت بهترین فدراسیون فوتبال آسیا باشند اما ایران در بین دیگر کشورها، عنوان کاندیدای بهترین فدراسیون را به خود اختصاص می دهد.
رئیس آکادمی ملی فوتبال ادامه داد: ساختارهای جهانی برای ارزیابی فعالیت فدراسیون ها، معیار و استانداردهای خاص خود را دارد و چنانچه با آن نگاه، فوتبال همه کشورها را بررسی کنیم، میزان پیشرفت و یا عقب ماندگی را می توانیم ارزیابی کنیم. در میان این استانداردها شکست در یک بازی، فاجعه ملی مطرح نمی شود و با یک پیروزی همه موفقیت ها برایمان محسوب نخواهد شد و همانطور که در بالا اشاره کردم، طبق معیارهای خاص فدراسیون ها انتخاب می شوند.
وی ادامه داد: تیم های ملی یکی از شاخص های انتخاب است.خوشبختانه فدراسیون ایران کاندیدای بهترین فدراسیون فوتبال شده و با نگاه کارشناسی درمی یابیم که طی 5 سال گذشته در فوتبال و در رنکینگ جهانی اول آسیا بوده ایم ، در فوتسال همواره قهرمانی های پی در پی و عنوان های مطلوبی را کسب کرده ایم، در رقابتهای جام باشگاههای فوتسال آسیا حرف نخست را زده ایم، در فوتبال ساحلی پیروزی های ایران در رقابتهای جام جهانی، آسیایی و بین قاره ای بسیار چشمگیر بوده و در نهایت در فوتسال بانوان و با کسب عنوان قهرمانی در آسیا که توجه همه مقامات رسمی و حتی دنیا را به خود جلب کرده است به این نکته پی می بریم که دستاوردها در بخش فنی؛ مهارتی و قهرمانی بسیار مطلوب است و فکر می کنم موراد فوق حاصل یک اتفاق نیست و ماهها تلاش و پشتکار در این راستا صورت گرفته است. در واقع اینها مواردی است که باعث شده تا فوتبال ایران عنوان کاندیدای بهترین فدراسیون را به دست آورد.
دکتر علیزاده ادامه داد: در آکادمی ملی فوتبال نزدیک به 8 سال است که شاهد فعالیت در سطوح پایه هستیم و حاصل آن، دستاوردهای بسیار مطلوب و خوبی است که برای کشور به دست آمده و مختص یک کمیته خاص نیست. این دستاوردها ملی محسوب می شود و امیدواریم فرآیند این موفقیت ها ادامه دار باشد. در ارزیابی فیفا در بین سه کشور توسعه یافته قرار داریم و این نکته بسیار مهمی از لحاظ موفقیت برای فوتبال ایران محسوب می شود.
وی در ادامه بیان کرد: در بخش فوتبال پایه تلاش کردیم تا روند منطقی و سازماندهی دقیقی را داشته باشیم که اکنون با اجرای فستیوالهای ملی پایه در پسران (سه دوره پیاپی) و با اجرای برنامه مدل فوتبال پایه فیفا، عمکلرد قابل قبولی داشته باشیم. ضمن اینکه توانسته ایم این مدل را در سراسر کشور به صورت هماهنگ به مرحله اجرا برسانیم. همچنین امسال فستیوال ملی دختران را برای اولین بار و با سطح مشارکت بسیار خوب فوتبال آموزان دختر برگزار کردیم که این امر دو بعد مهم و اساسی دارد. ابتدا پشتوانه سازی برای لیگ های فوتبال و سپس پشتوانه سازی برای تیم های ملی در رده های پایه.
وی افزود: در واقع سازماندهی در کشور و انتخاب بازیکنان مستعد و برتر به تیم های ملی در رده پایه باعث شده شاهد چشم انداز خوبی برای فوتبال ایران باشیم که امیدوار هستم این دستاوردها ادامه دار باشد.
رئیس آکادمی ملی فوتبال در ادامه بیان کرد: خوشبختانه در فوتبال پایه نیز امسال کاندیدای بهترین فدراسیون فوتبال شده ایم و این موضوع را در دو بعد می توانیم بررسی کنیم. ابتدا کار ما به خوبی انجام شده و فعالیتهای منعکس شده با معیار های آسیایی و جهانی یکی بوده است و دوم اینکه سال آینده با استقبال فوتبال آموزان بیشتری مواجه خواهیم شد و فستیوال بهتری را هم از لحاظ فنی و مهارتی و هم از لحاظ سایر موارد، برگزار خواهیم کرد. این فوتبال آموزان سرمایه های ما هستند و با سرمایه گذاری بر روی آنها و استمرار برای ادامه فعالیت، می توانیم آینده خوبی را برای فوتبال ایران متصور باشیم.
وی ادامه داد :برگزاری لیگ های پایه، برگزاری مسابقات در بخش تیم های ملی و در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان، باعث شده تا آکادمی ملی فوتبال با انگیزه بالاتری برنامه های خود را پیگیری کند. در همین راستا روش فراگیر در آکادمی ملی فوتبال را شروع کرده ایم و در شورای آکادمی که با حضور رئیس، دبیر کل و کمیته های جوانان، بانوان، آموزش، پزشکی و فرهنگی برگزار می شود، برنامه های خود را دنبال می کنیم تا با مشارکت این بخش ها شاهد دستاوردهای خوبی باشیم.
وی در پایان گفت: حمایتهای کمیته آموزش در راستای برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان و افراد فنی، برگزاری دوره های پزشکی و گرفتن تست های مختلف از فوتبال آموزان که باعث شده نسل سالمی را از لحاظ جسمی وفیزیولوژیکی در اختیار داشته باشیم، استفاده از بازیکنان زیر 12 سال در تیم های ملی و راهیابی آنها به رده های بالاترتیم های ملی و در نهایت برگزاری دوره های آموزشی فرهنگی که در راستای اخلاق مداری و حرفه ای گری فوتبال پیش می رود، باعث شده تا بتوانیم موفق تر از گذشته باشیم و با انگیزه بالا برنامه های خود را پیش ببریم.

604/601

کد خبر: 549848

وب گردی

وب گردی