تهران-ایسکانیوز: غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مخالفت با استیضاح وزیر علوم به بیان سخنانی پرداخت و تاکید کرد: منافقین، معاندین و ضد انقلاب ها از نتیجه این استیضاح خوشحال خواهند شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قبل از اینکه وارد بحث شوم می خواهم نکته ای را متذکر شوم. دوستانی که به عنوان موافقین استیضاح صحبت کردند همکاران دلسوزی بودند که دلشان برای نظام و شهدا می سوزد و دغدغه هایشان دغدغه های همه ماست. بین مخالفان و موافقان استیضاح اختلاف در شیوه عمل است. کسی می تواند منکر این باشد که وزیری هیچ مشکلی نداشته باشد. اختلاف ما شیوه حل این مشکلات در استیضاح نیست. برای برطرف کردن دغدغه های نمایندگان بدترین گزینه یعنی استیضاح انتخاب شد. ما راه های مختلفی داشتیم که می توانستیم به استیضاح نرسیم. چه کسی از استیضاح می تواند خوشحال باشد؟ افراطیون خارج از کشور از این استیضاح نفع می برند.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم شورای اسلامی اذعان داشت: شاید از بعضی از مطالبی که در حوزه شخصیتی فرجی دانا می خواهم بگویم ایشان راضی نباشند. ایشان مومن و معتقد است و حتی نماز شب می خواند. برویم ببینیم اگر نتیجه استیضاح خدای نکرده فرجی دانا از دولت خارج شود، چه کسانی خوشحال می شوند. معاندین، ضد انقلاب ها، افراطی ها و منافقین. آب به آسیاب آنها ریخته ایم.

وی در خصوص فیلم هایی که از سوی موافقان استیضاح در جلسه مجلس به نمایش گذاشته شد، اظهار داشت: فیلمی پخش کردند. این فیلم بعد از جریان روز کوی دانشگاه برای مهار کردن جریان کوی دانشگاه است. چرا با احساسات مردم بازی می کنند.

جعفرزاده افزود: یک تذکر هم به خود فرجی دانا دارم. اگر ایشان امروز ابقا شود ، فرجی دانا بداند این رای را از مجلس اصولگرا گرفته است. نمایندگان اصولگرای مجلس ایشان را ابقا کردند نه جریان دیگر. کسی این فضا را برای خودش مصادره به مطلوب نکند. فرجی دانا از موسسین سپاه استان فارس بود. در جریان دفاع مقدس حضور داشت. امیدواریم همین روند ادامه پیدا کند. اگر اشکالاتی وجود دارد که امروز از زبان موافقین و مخالفین بیان شد، برطرف کنند.

نماینده مردم رشت ادامه داد: بحث بورسیه ها موضوع داغ این استیضاح بود. 3 هزار نفر بورسیه غیر قانونی شدند. فرجی دانا می گوید به دولت قبل احترام گذاشتم و گفتم بررسی شود. 700 نفر با هیچ قانون و دستور العمل و آئین نامه بورسیه گرفتند. در پرونده 270 نفر از بورسیه ها حتی یک برگه نیست. ما و شما به موکلین خودمان چه پاسخ خواهیم داد.

عضو فراکسیون اصولگرایان تاکید کرد: در روند انتصابات ایراداتی به دکتر فرجی دانا گرفتیم. وقتی صد در صد وزیر علوم نمی تواند در انتصابات اظهار نظر کند و باید به مراجع دیگر پاسخ بدهد چرا الان آقای فرجی دانا باید به ما پاسخگو باشد.

جعفرزاده اظهار داشت: از جامعه ای که می خواهد برایش مدیر منصوب کند مشاوره گرفته است. آیا باید برای او جلسه تقدیر برگزار می شد یا استیضاح؟! به جای اینکه بگوییم از شما ممنونیم که حافظ ارزش های نظام بودید او را استیضاح می کنیم. نظر جامعه دانشگاهی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی برده است. 64 درصد افرادی که از گردونه مدیریت دانشگاهی خارج شده اند پایان دوره کاری آنها بوده. 8 درصد هم استعفا داده اند. مابقی هم برکنار شده اند.

وی در پایان اظهار داشت: ما نباید فرجی دانا را به فلک ببندیم. یک عده می خواهند بین دولت یازدهم و مجلس فاصله و شکاف بیندازند. امروز مجلس نشان دهد که دلسوز انقلاب و نظام و ولایت بوده و هست. این جلسه برای برطرف شدن مشکلات بوده است. فرجی دانا هم قطعا این را می داند.

 
کد خبر: 55423

وب گردی

وب گردی