تهران-ایسکانیوز: بهروز غریب پور که در آینده ای نزدیک "اپرای سعدی" را به روی صحنه می برد، هنوز به دنبال تهیه کننده است.

بهروز غریب پور ، نویسنده، پژوهشگر و کارگردان تئاتر درباره روند تولید و وضعیت مالی پروژه "اپرای سعدی" به خبرنگار ایسکانیوز گفت: مشکل مالی در تئاتر  همیشه وجود داشته است و در تولید آثار من نیز این مشکل، مشکلی جدید نیست.

این کارگردان در ادامه گفت: این اولین بار نیست که برای یافتن تهیه کننده با مشکل مواجه می شوم در "اپرای لیلی و مجنون" نیز با همین مشکل مواجه شدم و بالاخره با هزینه شخصی این اثر را به روی صحنه بردم.

غریب پور درباره مبلغ مورد نیاز برای تولید و اجرای "اپرای سعدی" گفت: برخلاف آثار تولیدی این عرصه و عرصه های دیگر، "اپرای سعدی" آنچنان هزینه ای ندارد.

این پژوهشگر در ادامه توضیح داد: "اپرای سعدی" با مبلغی حدود 300 میلیون تومان به روی صحنه می رود؛ البته این مبلغ فقط هزینه به روی صحنه بردن نمایش است و هزینه گروه در طول دو سال تمرین این نمایش را به حساب نیاورده ام.

غریب پور در ادامه با اشاره به اینکه در بروز این مشکل شخص خاصی مقصر نیست، گفت: معمولأ عادت ندارم که اعتراض و گلایه های خود را رسانه ای کنم و برای حل کردنشان به مطبوعات پناه ببرم؛ چرا که این کاستی یک معضل فرهنگی است و به دولت و شخص یا اشخاص خاصی مربوط نمی شود.

کارگردان نمایش " هفت خوان رستم" در ادامه گفت: البته آقای مرادخانی (معاون فرهنگی وزیر ارشاد) و آقای بهرام جمالی مدیر عامل بنیاد رودکی وعده هایی داده اند اما این دو مسئول آنقدر درگیر کارهای دیگر هستند و آنقدر با مشکلات بزرگتر مواجه هستند که شاید "اپرای سعدی" را به یاد نیاورند.

غریب پور در پایان گفت: با وجود همه مشکلات گفته شده و ناگفته مانده، تمرینات و روند تولید را متوقف نخواهم کرد. "اپرای سعدی" روال خودش را طی خواهد کرد و همه سعی من و گروه تئاتر" آران" این است که "اپرای سعدی" را تا بهمن امسال به روی صحنه ببریم.

بهروز غریب پور تاکنون "اپرای عروسکی عاشورا" "اپرای مولوی" "اپرای حافظ" و "اپرای لیلی و مجنون" را در تالار فردوسی به روی صحنه برده است و به گفته او "اپرای سعدی" نیز در تالار فردوسی به روی صحنه خواهد رفت.

 
کد خبر: 55464

وب گردی

وب گردی