تهران-ایسکانیوز: مراسم تشییع پیکر سیمین بهبهانی روز جمعه در حال برگزار می شود که هنوز مشخص نیست محل دفن او در بهشت سکینه خواهد بود یا امام زاده طاهر، با استناد به گفته نزدیکان بهبهانی او بارها گفته بوده که دوست دارد در امام زاده طاهر دفن شود اما اجازه دفن در امام زاده طاهر برای سیمین بهبهانی صادر نمی شود و به احتمال زیاد در بهشت سکینه دفن خوهد شد.

فریبرز رئیس دانا در گفت وگو با خبرنگار ادبیات ایسکانیوز گفت: سال 88 سیمین بهبهانی در امام زاده طاهر قبری برای خودش خریداری کرد که فیش آن موجود است. بعد از واریز این مبلغ، متولیان قبرستان امام زاده طاهر مدعی شدند که مبلغ دیگری نیز باید پرداخت شود. مبلغ دوم هیچ گاه پرداخت نشد اما قیش پرداخت مبلغ اول موجود است.

وی ادامه داد: شهرداری استان البرز اجازه دفن سیمین بهبهانی را در امام زاده طاهر نمی دهد و متولیان قبرستان امام زاده طاهر به من می گویند: "امام زاده طاهر، جای دفن نویسندگان و دانشمندان و هنرمندان نیست." ما نمی دانیم چرا مرده ها را هم با این دید نگاه می کنند؟! مگر از دست مرده ها چه کاری بر می آید؟!

رئیس دانا در ادامه گفت: سیمین بهبهانی به صورت شفاهی؛ هم به من و هم به خانواده خودش گفته بود و وصیت کرده بود که در امام زاده طاهر دفن شود اما با این اوضاع مجوز دفن بهبهانی در امام زاده طاهر بعید به نظر می رسد.

رئیس دانا ادامه داد: آنچه ما متوجه آن نمی شویم حوزه اختیارات شهرداری است؛چطور می شود حوزه اختیاراتِ یک موسسه عمومیِ غیرِدولتی از تفکیک جنسیتی تا محل دفن انسان ها را تشخیص دهد. چرا نمی گذارند سیمین آن جایی که دوست داشت دفن شود.

وی در پاسخ به این پرسش که احتمال دفن سیمین بهبهانی در بهشت سکینه بیشتر است یا امام زاده طاهر، گفت: تمام تلاشمان را می کنیم که بتوانیم بانوی غزل را جایی که دوست داشت و قصد داشت دفن کنیم اما با این اوضاعی  به احتمال خیلی زیاد در بهشت سکینه دفن خواهد شد.

سیمین بهبهانی بامداد 28 مرداد در بیمارستان پارس درگذشت.مراسم تشییع بانوی غزل ایران قرار است جمعه از جلوی در منزل ایشان آغاز شود. سیمین بهبهانی به "بانوی غزل فارسی" و "سیمین بانوی غزل" معروف است.

"سه‌تار شکسته"، "جای پا"، "چلچراغ"، "مرمر"، "رستاخیز"، "خطی ز سرعت و از آتش"، "دشت ارژن"، " گزینه اشعار"، "آن مرد، مرد همراهم"، "کاغذین‌جامه"، "کولی و نامه و عشق"، "عاشق‌تر از همیشه بخوان"، "شاعران امروز فرانسه"، "با قلب خود چه خریدم؟"، "یک دریچه آزادی"، "مجموعه اشعار" و "یکی مثلا این‌که" از جمله کتاب‌های منتشرشده توسط این شاعرند، همچنین ناشر قانونی اختصاصی آثار سیمین بهبهانی نشر نگاه است.
کد خبر: 55519

وب گردی

وب گردی