تهران – ایسكانیوز: الیاس نادران نماینده تهران در جلسه استیضاح وزیر علوم گفت: جلسه استیضاح برگزار شد اما هنوز پاسخ مناسبی به سوال نمایندگان استیضاح كننده دریافت نكردیم. امروز شاهد هستیم امضاها زیاد شده است. دغدغه ما این است كه در محیط دانشگاهی مسائل آموزشی تحت الشعاع مسائل سیاسی قرار گرفته است.
وی گفت: دوستان ما از اسفند ماه وقتی به جمع بندی رسیدند كه كار بدون استیضاح اصلاح نمی شود كار را تمام كردند. سه ماه پیش استیضاح به هیات رئیسه ارسال شد.
نادران گفت: یك دندگی و لج بازی نسبت به تصمیمات غلط مانع پس گیری استیضاح شد. مساله فقط حضور دو نفر نیست. مساله عمیق تر است. وزیر گفتند به آن دونفر گفتیم كه خود استعفا بدهند. حالا از دیشب می گویند كه اگر این دونفر بروند مساله حل می شود؟ امروز حل مساله وزارت علوم با رفتن این دو نفر اصلاح نمی شود.
این نماینده مجلس گفت: مشكل ما عدم مدیریت شما است. شما مدیریت نمی كنید مدیریت می شوید. دیگران برای شما تصمیم می گیرند. مساله این است كه فتنه
گران و اخراجی ها هیات تشكیل می دهند و برای دانشگاه تصمیم می گیرند و نیروها را به شما معرفی می كنند و اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را تایید كرد كه هیچ در غیر این صورت مشروعیت خود را در بین دانشگاهی ها از دست می دهد. شما سرپرستی را كه از شورای عالی انقلاب فرهنگی رای نیاورده سرپرست كرده اید.
وی گفت: دربین این همه استاد یك مدیر لایق نبود كه مشا معرفی كنید؟ چقدر تعجیل داشتید؟ می گویند مدت مدیریت مدیر قبلی زیاد بود خوب چند ماه تحملمی كردید.
ما دعوامان سر این است. اخراجی ها را برگرداندید. یك مورد را خود آقای وزیر اعلام كردند كه من را تهدید كردند اگر بركنار نشود تو را استیضاح می كنیم. خودشان گفتند قبول كردیم كه فرد را عزل كینم اما هنوز تغییر نداده اید.


 
کد خبر: 55818

وب گردی

وب گردی