تخریب 5 خانه باغ در منطقه گردشگری توسکستان/تشکیل پرونده برای مدیر متخلف

رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر عزم و اراده دستگاه قضایی برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز از تشکیل پرونده برای یک مدیر متخلف خبرداد و گفت: اجازه جولان به دست اندازان به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی داده نمی شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان هادی هاشمیان با اشاره به تشکیل پرونده برای یک مدیر متخلف در استان گلستان به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز بیان کرد: همه مدیران دستگاه های اجرایی متولی باید درباره علت اجرا نشدن آرای صادر شده ، پاسخگو باشند.

او با اشاره به سرکشی دستگاه قضایی استان به مناطقی که احتمال ساخت و سازهای غیرمجاز و دست اندازی به جنگل‌ها و منابع طبیعی استان بیشتر است افزود: در منطقه توسکستان احکام صادره برای 5 خانه باغ به مرحله اجرا درآمده است.

این مسئول عالی قضایی استان گلستان در ادامه گفت: در منطقه توسکستان به محل یکی از سنگ شکن هایی رفتیم که مدتهاست، قضات به دلیل برداشت غیرمجاز و پایان دوره برداشت شن و ماسه، حکم تخلیه و قلع و قمع بنای آن را صادر کرده اند ،اما هنوز فعالیت این سنگ شکن ادامه دارد.

او اضافه کرد: اجازه جولان به دست اندازان به عرصه های ملی و منابع طبیعی داده نمی شود، شورای حفظ بیت المال استان نقاط در معرض آسیب را به صورت ویژه رصد می کند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان در ادامه به سودجویان هشدار داد: در اجرای احکام صادره با هیچ کس تعارف و تعللی نداریم و اجرای این احکام به منزله پیشگیری از وقوع جرم است تا این افراد دیگر به فکر ارتکاب جرم نباشند.

او اضافه کرد: تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز، زنگ خطر و هشداری برای مدیران متخلف است،همه مدیران دستگاه های اجرایی متولی باید درباره علت اجرا نشدن آرای صادر شده ، پاسخگو باشند.

هاشمیان همچنین گفت: به منظور مقابله با ساخت وسازهای غیرمجاز کد روستایی در مناطق خوش آب و هوای استان همچون فرهنگ شهر و سروش جنگل گرگان ، تصرفات منطقه ی دراز نو و جهان نمای کردکوی داده نمی‌شود.

او در ادامه افزود: به دنبال صادر کردن کد روستایی باید خدمات آب، برق و گاز نیز ارایه شود که دراین صورت میزان تجاوزات غیرقانونی در مناطق خوش آب و هوا افزایش می‌یابد.

توسکستان منطقه ای جنگلی در جنوب شرقی گرگان و در فاصله حدود 20 کیلومتری این شهر است.

105105

کد خبر: 560085

وب گردی

وب گردی