قریشی خبر داد: خدمات‌رسانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های مرزی به زائران اربعین

استادان، کارمندان و دانشجویان خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از امکانات اسکان، تغذیه و پارکینگ واحدهای مرزی استفاده کنند.

به گزارش ایسکانیوز، مسئول هماهنگی برنامه‌های اربعین دانشگاه آزاد اسلامی درباره برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای مراسم اربعین حسینی بیان کرد: با تاکید ریاست دانشگاه و معاون فرهنگی دانشجویی و همچنین با توجه به فعالیت‌های خودجوش سال گذشته استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در ایام اربعین، بنا شد هماهنگی‌هایی برای بزرگترین همایش بین المللی مردمی اربعین صورت گیرد.

سید محمدتقی قریشی در خصوص پیاده‌روی اربعین گفت: پیاده‌روی اربعین نهضت بزرگ فرهنگی - سیاسی منتظران ظهور و اصحاب آخرالزمانی سیدالشهداست.

مسئول هماهنگی برنامه‌های اربعین دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین حسینی تبدیل به بزرگترین تجمع انسانی دنیا شده و یک اتفاق بزرگ بین‌المللی است که از بسیاری کشورهای دنیا با هدفی مقدس و با شعار لبیک یا حسین دورهم جمع می شوند، گفت: این همایش عظیم مردمی، به گفتمانی جهانی تبدیل شده و قدرت‌نمایی عاشقان حسینی در دنیاست که نماد اتحاد مسلمانان و آزادیخواهان جهان در مقابل صهیونیسم جهانی و جریان تکفیری است.

وی با اشاره به اینکه ستاد اربعین در واحدهای کرمانشاه، ایلام و خوزستان تشکیل شده، اظهار داشت: هر کدام از این واحدها به صورت مجزا برنامه‌هایی برای ایام اربعین حسینی و خدمت به زائران تدارک دیده‌اند که در سفر به استان‌های همدان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان برنامه هماهنگی بین واحدهای این استان‌ها انجام شد.

قریشی با بیان اینکه هرسال در روز اربعین تشکل‌های دانشجویی و هیات‌های مذهبی مراسم سوگواری و عزاداری درحضور مقام معظم رهبری در حسینه امام خمینی‌(ره) برگزار می‌کنند، افزود: برنامه‌‌های عزاداری و سوگواری در همه واحدهای دانشگاهی برگزار می شود و واحدهای کرمانشاه، ایلام و خوزستان میزبان زائران پباده‌ اربعین حسینی به سمت کربلا هستند.

مسئول هماهنگی برنامه‌های اربعین دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته یکی از معضلات بزرگ زائران پارکینگ بود، خاطر نشان کرد: بحث اسکان، پارکینگ و غذا از مواردی است که با مسئولیت سه واحد ذکر شده برای زائرانی که پیاده به سمت کربلا می‌روند، تدارک دیده شده است.

وی از راه‌اندازی موکب‌ها در استان‌های مرزی خبر داد و افزود: موکب‌هایی از طرف واحدهای استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان برای خدمت به زائران راه‌اندازی شده است.

قریشی با اشاره به اینکه در چزابه و شلمچه نیز موکب‌هایی راه‌اندازی شده، گفت: موکب‌ها به صورت عمومی برای تمام زائران راه‌اندازی شده است.

مسئول هماهنگی برنامه اربعین دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه تنها استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از امکانات اسکان، تغذیه و پارکینگ واحدها استفاده کنند، ادامه داد: مجموع واحدهای استان‌ها می‌توانند افراد علاقه‌مند را که عضو خانواده دانشگاه آزاد اسلامی هستند، به واحدهای کرمانشاه، ایلام و خوزستان معرفی کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای استفاده از امکانات، هماهنگی قبلی ضروری است، گفت: تمام این کارها در خود واحدها انجام می‌شود و اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

مسئول هماهنگی اربعین درباره بودجه موکب‌ها عنوان کرد: موکب‌ها با نذورات استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شده است. خدمات‌رسانی به زائران دانشگاه آزاد اسلامی از چند روز پیش آغاز شده و تا چند روز بعد از اربعین نیز ادامه دارد. سال‌های گذشته بعد از روز اربعین، زائران مشکلاتی مانند تغذیه و اسکان داشتند، ولی امسال چند روز بعد از اربعین نیز موکب‌های دانشگاه آزاد اسلامی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

قریشی با تاکید براینکه پیاده‌روی اربعین یک اتفاق فرهنگی و سیاسی است، تصریح کرد: هر سال استقبال بیشتری از موضوع می‌شود بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی نیز برنامه‌های خود را در هر سال گسترش می‌دهد. این ستاد، سال آینده نیز در تمامی واحدهای کشور با همت دانشجویان و استادان و کارکنان راه اندازی می‌شود.

مسئول هماهنگی اربعین دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: پیاده‌روی روز اربعین در شهر قم نیز از حرم حضرت معصومه (س) تا جمکران و در تهران از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم برگزار می‌شود.

20101

کد خبر: 560142

وب گردی

وب گردی