آتش به جان جنگل‌های نور مازندران  افتاد/  بالگرد آب‌ پاش نقص فنی دارد

در حالی که ده‌ ها هکتار از جنگل ‎های شهرستان نور از دیروز تاکنون همچنان در آتش می‌سوزد، بالگرد آب ‎پاش اعزامی از استان البرز دارای نقص فنی بوده و زمین‌گیر شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان آتش سوزی در جنگل های نور مازندران از روز 5 شنبه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
بنا بر این گزارش بنا به گفته مقامات مسئول تا عصر دیروز 75 درصد این آتش سوزی مهار شده بود اما به علت صخره ای و سخت گذار بودن مسیر و نقص بالگرد اعزامی از استان البرز ، این آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

مهدیزاده،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور در این باره گفت:هم اکنون تمامی نیروهای حفاظتی ، انتظامی ، نظامی ، مردمی و نیز شرکت های مجری برای خاموش کردن آتش به محل وقوع حادثه اعزام شده اند اما با توجه به احتمال وزش باد و آفتابی بودن محل وقوع آتش سوزی بعید به نظر می‌رسد که این نیروها بتوانند این آتش را مهار و به طور کامل آن را خاموش کنند.

او افزود:همچنین هم اینک این بالگرد در منطقه مستقر بوده و طبق گفته خلبان استارت آن دچار نقص فنی شده است و برای تهیه این قطعه از روز گذشته تاکنون پی گیری های فراوانی صورت گرفته است که تا این لحظه نتیجه ای نداشته است.

مرتضی مهدیزاده برای خاموش کردن این آتش در جنگل های منطقه خواستار اقدام فوری مسئولان در جهت رفع نقص فنی بالگرد در این شهرستان شد.

105105

کد خبر: 560167

وب گردی

وب گردی