معافیت مالیاتی هزار و 199 شرکت دانش بنیان

سرپرست امور شرکت ها و موسسه های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ابلاغ بخشنامه معافیت مالیاتی هزار و 199 شرکت دانش بنیان از طرف رییس سازمان امور مالیاتی به اداره های مالیاتی کل کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیدمحمد صاحبکار خراسانی گفت: بر اساس ماده سه قانون حمایت از شرکت ها و موسسه های دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات و ماده 20 و 21 آیین نامه اجرایی قانون، درآمدهای مشمول مالیات شرکت ها و موسسه های دانش­بنیان ناشی از قراردادها و فعالیت های تحقیق و توسعه، تجاری سازی و تولید محصولات و خدمات دانش بنیان به مدت 15 سال از مالیات موضوع ماده (105) قانون مالیات های مستقیم معاف هستند.
او گفت: بر اساس توافق به عمل آمده با سازمان امور مالیاتی، اطلاعات هزار و 199 شرکت دانش بنیان که تا پایان سال 1393 در کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان تایید شده بودند، به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شد و بخشنامه معافیت مالیاتی این شرکت ها از طرف رییس سازمان امور مالیاتی کشور به همراه مصادیق فعالیت های دانش بنیان شرکت ها به اداره های کل امور مالیاتی ابلاغ و برای همه میزان مالیاتی لازم الاجرا است.
صاحبکار خراسانی گفت: درخواست ارجاع پرونده های شرکت های دانش بنیان در شهرهای بزرگ با اولویت تهران، اصفهان، مشهد، کرج، تبریز و یزد به یک گروه تخصصی در یک اداره کل مشخص در سازمان امور مالیاتی داده شده تا پرونده ها با دقت و سرعت بیشتری بررسی شوند، همچنین درخواست اینکه نمایندگان کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان در جلسات هیات های حل اختلاف مالیاتی شرکت های دانش بنیان، حضور یابند نیز به سازمان امور مالیاتی ارایه شده است.
او گفت: در جدول شماره 6 اظهارنامه مالیاتی، 19 مورد معافیت وجود دارد که شرکت ها می توانند همزمان برای همه یا برخی از این معافیت ها تقاضای خود را ارایه دهند.
صاحبکار خراسانی افزود: اطلاعات شرکت ها که در اختیار ادارات کل مالیاتی سراسر کشور قرار گرفته، تا انتهای سال مالی 1393 معتبر است و برای استفاده از معافیت های مالیاتی در سال های آتی، اطلاعات مورد نیاز به صورت سالیانه تکمیل و از طرف دبیرخانه کارگروه اعلام خواهد شد.

20102

کد خبر: 560168

وب گردی

وب گردی